Ezért kedveljük az online élelmiszervásárlást

A vásárlók kétharmada kifejezetten igényli az időablakos kiszállítást.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Országszerte széles körben elterjedt az online élelmiszerrendelés. Életkortól és lakóhelytől függetlenül egyre többen ismerik fel az online bevásárlás előnyeit, és élnek rendszeresen ezzel a lehetőséggel – ez derül ki az adatvezérelt házhoz szállítási megoldásokra specializálódott DODO és az egyik legnagyobb hazai áruházlánc és online élelmiszerüzlet, a Tesco megbízásából, az IPSOS Hungary által készített felmérésből.

Az országos, reprezentatív kutatás szerint a lakosság 29 százaléka legalább havi rendszerességgel, további 15 százalék pedig évente többször házhoz szállítással vásárol élelmiszereket. Ez azt jelenti, hogy az internetező magyarok 44 százaléka már az online szupermarketek vásárlói közé tartozik. Magyarországon az online bevásárlás népszerűbb, mint Szlovákiában, ahol egy hasonló, friss kutatás eredményei alapján 35 százalék rendelt az interneten keresztül élelmiszert az elmúlt egy évben. Az élelmiszerek házhoz szállítása a főváros és a vármegyeszékhelyek mellett a már a községekben is népszerűvé vált – a felhasználók aránya a kistelepüléseken is meghaladja a 41 százalékot.

Az online élelmiszerrendelés már igen népszerű
Az online élelmiszerrendelés már igen népszerű
Fotó: DODO

Több a férfi az élelmiszert online rendelők között

Érdekesség, hogy a nemek szerinti megoszlás eltérő: kismértékben, alig 6 százalékkal, de magasabb a férfi felhasználók aránya az online bevásárlók körében a nőkével szemben. Életkor szerint viszont ennél jelentősebb eltérés figyelhető meg, a webes vásárlási hajlandóság negyven felett fokozatosan csökken: míg a 18-39 év közöttiek kétharmada használja az online szupermarketeket, addig a 40-49 év közöttiek 41 százaléka, az 50-59 közöttiek harmada, a 60 felettieknek pedig mindössze 28 százaléka vásárol élelmiszereket az interneten keresztül.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo