Ezért kedveljük az online élelmiszervásárlást

A vásárlók kétharmada kifejezetten igényli az időablakos kiszállítást.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Országszerte széles körben elterjedt az online élelmiszerrendelés. Életkortól és lakóhelytől függetlenül egyre többen ismerik fel az online bevásárlás előnyeit, és élnek rendszeresen ezzel a lehetőséggel – ez derül ki az adatvezérelt házhoz szállítási megoldásokra specializálódott DODO és az egyik legnagyobb hazai áruházlánc és online élelmiszerüzlet, a Tesco megbízásából, az IPSOS Hungary által készített felmérésből.

Az országos, reprezentatív kutatás szerint a lakosság 29 százaléka legalább havi rendszerességgel, további 15 százalék pedig évente többször házhoz szállítással vásárol élelmiszereket. Ez azt jelenti, hogy az internetező magyarok 44 százaléka már az online szupermarketek vásárlói közé tartozik. Magyarországon az online bevásárlás népszerűbb, mint Szlovákiában, ahol egy hasonló, friss kutatás eredményei alapján 35 százalék rendelt az interneten keresztül élelmiszert az elmúlt egy évben. Az élelmiszerek házhoz szállítása a főváros és a vármegyeszékhelyek mellett a már a községekben is népszerűvé vált – a felhasználók aránya a kistelepüléseken is meghaladja a 41 százalékot.

Az online élelmiszerrendelés már igen népszerű
Az online élelmiszerrendelés már igen népszerű
Fotó: DODO

Több a férfi az élelmiszert online rendelők között

Érdekesség, hogy a nemek szerinti megoszlás eltérő: kismértékben, alig 6 százalékkal, de magasabb a férfi felhasználók aránya az online bevásárlók körében a nőkével szemben. Életkor szerint viszont ennél jelentősebb eltérés figyelhető meg, a webes vásárlási hajlandóság negyven felett fokozatosan csökken: míg a 18-39 év közöttiek kétharmada használja az online szupermarketeket, addig a 40-49 év közöttiek 41 százaléka, az 50-59 közöttiek harmada, a 60 felettieknek pedig mindössze 28 százaléka vásárol élelmiszereket az interneten keresztül.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo