Ezért kedveljük az online élelmiszervásárlást

A vásárlók kétharmada kifejezetten igényli az időablakos kiszállítást.

Országszerte széles körben elterjedt az online élelmiszerrendelés. Életkortól és lakóhelytől függetlenül egyre többen ismerik fel az online bevásárlás előnyeit, és élnek rendszeresen ezzel a lehetőséggel – ez derül ki az adatvezérelt házhoz szállítási megoldásokra specializálódott DODO és az egyik legnagyobb hazai áruházlánc és online élelmiszerüzlet, a Tesco megbízásából, az IPSOS Hungary által készített felmérésből.

Az országos, reprezentatív kutatás szerint a lakosság 29 százaléka legalább havi rendszerességgel, további 15 százalék pedig évente többször házhoz szállítással vásárol élelmiszereket. Ez azt jelenti, hogy az internetező magyarok 44 százaléka már az online szupermarketek vásárlói közé tartozik. Magyarországon az online bevásárlás népszerűbb, mint Szlovákiában, ahol egy hasonló, friss kutatás eredményei alapján 35 százalék rendelt az interneten keresztül élelmiszert az elmúlt egy évben. Az élelmiszerek házhoz szállítása a főváros és a vármegyeszékhelyek mellett a már a községekben is népszerűvé vált – a felhasználók aránya a kistelepüléseken is meghaladja a 41 százalékot.

Az online élelmiszerrendelés már igen népszerű
Az online élelmiszerrendelés már igen népszerű
Fotó: DODO

Több a férfi az élelmiszert online rendelők között

Érdekesség, hogy a nemek szerinti megoszlás eltérő: kismértékben, alig 6 százalékkal, de magasabb a férfi felhasználók aránya az online bevásárlók körében a nőkével szemben. Életkor szerint viszont ennél jelentősebb eltérés figyelhető meg, a webes vásárlási hajlandóság negyven felett fokozatosan csökken: míg a 18-39 év közöttiek kétharmada használja az online szupermarketeket, addig a 40-49 év közöttiek 41 százaléka, az 50-59 közöttiek harmada, a 60 felettieknek pedig mindössze 28 százaléka vásárol élelmiszereket az interneten keresztül.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo