Az MLSZKSZ szerint a logisztikai szektor célirányos fejlesztése nélkülözhetetlen Magyarország regionális versenyképességének megőrzéséhez és megerősítéséhez. A Szövetség már korábban négy pontban határozta meg a hazai közlekedéslogisztika főbb kitörési lehetőségeit, ezek egyike a logisztikai szolgáltató központok fejlesztése. „Bár az elmúlt időszak előrelépést hozott a vasútfejlesztés terén, a logisztikai szolgáltató központok versenyképességét még javítani kell. A most elkészült elemzésünk szerint a vissza nem térítendő támogatások nélkül a hazai raktárlogisztika területén jelentősen esni fog a beruházási hajlandóság, emiatt a foglalkoztatási mutatók is romlani fognak” – mondta el Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke.
A Szövetség a tanulmányában arra hívja fel a figyelmet, hogy miközben Magyarország logisztikai vonzereje nő a nemzetközi kapcsolatok erősödésével, az alultőkésített hazai kis- és középvállalatok további fejlődését támogatni szükséges azért, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat. A hazai kkv-k versenyhátrányának egyik oka, hogy a beruházni kívánó magyar logisztikai vállalkozások korábban csak magas kamat mellett – 8-10 éves futamidővel, extra biztosítékok ellenében – jutottak banki hitelhez, miközben megjelentek olyan pénzügyi befektetők, amelyek nagyon alacsony hozamelvárás mellett, kedvezőbb feltételekkel és hosszú távon képesek biztosítani egy-egy projekt finanszírozását. A versenyhátrány másik oka, hogy bővült a piacon az igénybe vehető raktárak száma és kapacitása olyan ipari ingatlanokkal, amelyek korábban termelő feladatot teljesítettek.
A piaci környezetváltozás másik következménye, hogy a kiélezett versenyhelyzet miatt új szolgáltatói magatartás jelent meg: egyes szolgáltatók mélyen a piaci átlagárak alatt vállalnak el megbízásokat a túlélésük érdekében, amellyel még saját működési költségeiket sem tudják kigazdálkodni. A megszorult vállalkozások vagy tönkremennek, vagy a szürkegazdaság irányába mozdulnak. A megbízók is komolyan károsulhatnak, mert a finanszírozási nehézségek miatt romlik a szolgáltatás biztonsága és színvonala, az árusérülés és áruvesztés pedig ügy-félvesztéshez vezet.
Az MLSZKSZ tanulmánya megállapítja, hogy a hazai vállalkozások által üzemeltetett logisztikai szolgáltató központok akkor képesek hosszú távon eredményesen működni és regionális logisztikai feladatokat megnyerni és megtartani, ha beruházásaikat az önerő mellett uniós támogatások segítségével tudják megvalósítani.