Tényleg szeretik a fővárost a külföldiek

A kelet-közép-európai térségben Budapest a harmadik legkedveltebb város a világ legnépszerűbb úticéljainak ranglistáján, melyet a MasterCard a külföldi látogatók adott évre vonatkozó becsült létszáma alapján állít össze évről évre.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A kártyatársaság becslése szerint Budapestre közel 3,2 millió külföldi látogató érkezik 2015-ben, ami a tavalyihoz képest 1,3%-os növekedést jelent. Ezzel az eredménnyel a magyar főváros olyan jelentős európai városokat utasított maga mögé, mint például Brüsszel, Zürich vagy Moszkva. Globális összesítésben, összesen 132 vizsgált nagyváros közül Budapest az előkelő 41. helyet, az európai mezőnyben a 16. helyet foglalja el, a régióban pedig csupán Bécs és Prága előzi meg.

„Az osztrák és a cseh főváros nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint Budapest, mind méretét, mind építészetét, mind infrastruktúráját tekintve, ezért úgy gondoljuk, csak idő kérdése felzárkóznunk hozzájuk. Sőt, Budapest jó eséllyel a régió kiemelt célállomásává is válhat, mivel továbbra is tartja azt az alacsony árszintet, mely sokak számára még vonzóbbá teszi. Ráadásul hazánk jól kiépített bankkártya elfogadói hálózattal rendelkezik, így az utazóknak valutát sem szükséges váltaniuk” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „A statisztikák is bizakodásra adnak okot: az elmúlt hét évben a Budapestre érkezők számát tekintve az átlagos növekedési ütem 7,4% volt évente, mely régiós szinten a második legjobb eredmény.”

A felmérés szerint a régióban a legnagyobb összeget Bécsben költik el az utazók (218 000 HUF), több mint kétszer annyit, mint Budapesten (98 000 HUF). Moszkva a vendégéjszakák számát tekintve némileg elmarad a magyar fővárostól, az egy főre jutó költéseket nézve azonban a második a tíz legnépszerűbb kelet-közép európai város közül.

A teljes rangsort immáron ötödik alkalommal London vezeti, mely idén 18,82 millió látogatóra számíthat. A lista második helyén szereplő Bangkokban, mely bár majdnem ugyanannyi utazót vonz idén, mint a brit főváros, az előrejelzések szerint majdnem 8 milliárd dollárral kevesebbet fognak költeni. A dobogó harmadik helyén Párizs áll 16 millió utazóval és 16,6 milliárd dollár költéssel. London után a legnagyobb összeget, 17,4 milliárd dollárt a hatodik helyezett New Yorkban hagynak ott a látogatók.

Az adatok alapján egyértelműen kirajzolódik az ázsiai nagyvárosok előretörésének tendenciája. A négy leggyorsabb növekedést produkáló városból három található ezen a kontinensen: a Srí Lanka-i Colombo, a kínai Csengtu és a japán Oszaka. A Top 10-ben szereplő nagyvárosok fele szintén Ázsiában, három Európában (ebből az egyik Isztambul), egy Észak-Amerikában és egy a Közel-Keleten található. Az első tíz helyezett közül a múlt évhez képest a legnagyobb növekedést a látogatók számában Isztambul érte el (11,4%), az elmúlt hét évet tekintve pedig Bangkok (11,7%) és Szöul (11,4%) van az élen.

Mit importáljunk Kínából? Kínaiakat!
A kínai kiutazó turisták számának exponenciális növekedése több évtizedre való befektetési témát kínál. Az elmúlt évben 110 millió kínai turista kelt útra, és a várakozások szerint ez a szám öt éven belül meg fog duplázódni. Ezek a turisták több milliárd dollárnyi vásárlóerőt visznek magukkal külföldre, és jó ütemben haladnak afelé, hogy számos országban ők váljanak a legtöbbet költő csoporttá.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo