Lehangoló eredményt produkált a SZÉP kártya a fürdőkben

A Fürdőszövetség 37 fürdő körében végzett felmérése alapján a SZÉP kártya lehangoló eredményt produkált 2012-ben a hazai fürdőkben. Összességében a vizsgált 37 fürdőben az Üdülési Csekk és SZÉP kártya együttes forgalma az 1,63 milliárd Forintot érte el, mely 2011-hez képest 18%-os, míg 2010-hez képest közel 40%-os visszaesés.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:Pixabay

A hazai gyógy-, termál-, és élményfürdőkben 2010-ben közel 3,5 Milliárd forint értékben használtak fel Üdülési Csekket, mely átlagosan a bevételek 14%-t biztosította. Az Üdülési Csekk a belső fogyasztás kedvező és kiforrott ösztönző formájává vált az elmúlt években. Az ÜCS-vel kapcsolatban a Fürdőszövetség korábban is kritizálta az elszámolás magas jutalékát, továbbá több javaslatot is megfogalmazott a csekket felváltó, modern, készpénzt helyettesítő, államilag a kedvező adózással támogatott kártyarendszer kidolgozására.

Jelentős a visszaesés

2011-ben a Magyar Fürdőszövetség, a hazai fürdőket képviselő érdekvédelmi szervezet örömmel fogadta a Széchenyi Pihenőkártya tervezett megvalósításának formáját. A 2012-es bevezető év a SZÉP kártya fürdőkben felhasznált forgalmával kapcsolatban azonban csalódást keltett. A Fürdőszövetség 37 fürdő körében végzett felmérése alapján a SZÉP kártya lehangoló eredményt produkált 2012-ben a hazai fürdőkben. Összességében a vizsgált 37 fürdő 2012-ben ÜCS és SZÉP kártya együttes forgalma az 1,63 milliárd forintot érte el, mely 2011-hez képest 18%-os, míg 2010-hez képest közel 40%-os visszaesés. A vizsgált fürdők elmaradt bevétele a fogyasztás ösztönzése révén így a két év viszonylatában közel 1 milliárd forint. A vizsgálatba bevont, valamennyi kategóriát képviselő 37 fürdő 2010-ben 2,5 milliárd forint összegben fogadott el ÜCS-t, melynek összege 2011-re 23%-al csökkent 2,0 milliárd forintra.

A fürdőket a változás eltérő módon érintette, a felmérésben résztvevők közül mindössze 5 fürdő tudta növelni a forgalmát 2011-hez képest 2012-ben, azonban azon fürdőkben, ahol csökkent a forgalom, az átlagos csökkenés összege fürdőnként megközelítette a 15 millió forintot.

Forrás:Magyar Fürdőszövetség

Hogy szakértők szerint hogyan lehetne megmenteni a magyar fürdőszektort, arról itt olvashat.

Látható okok

A forgalom csökkenése mögött egyértelmű okok húzódnak meg, melyek a fürdőszolgáltatás Széchenyi Pihenőkártya alszámláin belüli háttérbe sorolására vezethetők vissza a Szövetség szerint. Egyértelmű a SZÉP kártya felhasználásának dinamikus növekedése és magas forgalma a szállodák esetében, ahol a SZÉP kártya korlátozás nélkül felhasználható mindhárom zsebből. Ennek eredménye, hogy a szállodákban a forgalom jóval kedvezőbb, mint korábban.(Korábban a Piac&Profit is megírta, hogy a kormány nem engedett a fürdők kérésének a zsebek közötti átjárhatóság ügyében.)  Az Erzsébet Utalvány tervezett változtatásai örvendetesek a Fürdőszövetség közleménye szerint, azonban a fürdők ezen esetben is hátrányba kerülnek, mivel csak azon utalvánnyal lehet igénybe venni őket, amelynek adóterhe 51,17%.

2011-ben SZÉP kártyával a fürdőkben még nem lehetett fizetni. 2012-ben a SZÉP kártya bevezetése a kártyakibocsátók egyéb problémáinak, továbbá a nehézkes és lassú központi kommunikációnak köszönhetően csak a nyári időszakra vált általánosan elfogadottá és alkalmazhatóvá. Mindezen időszak korábbi bevételei kiestek, illetve az ösztönző funkció elmaradása miatt csak részben fedezték a vendégek saját költései. Az év egészében az ÜCS kifutása volt tapasztalható, azonban a SZÉP még az év végére sem töltötte be a korábbi ÜCS fogyasztást ösztönző funkcióját, a megjelent híradások ellenére sem.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo