Kgfb: nem mindenki kap postán értesítést!

Az első öt nap adatai szerint a szerződések közel kétharmadát eddig három biztosítónál: az Allianznál, a Postánál és a Groupamánál kötötték. Az idei évben a kgfb-t saját biztosítójuknál felmondó és újrakötő autósok aránya 34 százalék.

Fotó: SXC

A biztosítók által a jövő hét elejéig postázandó díjértesítő azért lényeges az év végi kgfb-évfordulóval rendelkező ügyfelek számára, mert ez tartalmazza hivatalosan azt a következő időszakra vonatkozó éves díjat (indexdíj), amelyhez az autósok a többi biztosító ajánlatát hasonlítani tudják.

Azonban nem mindenki kap papír alapú értesítőt a jövő évi díjról. „Aki jelenlegi szerződését az e-kommunikációs kedvezmény feltételei szerint kötötte meg, már ne postai úton, hanem az általa megadott e-mail címre várja a küldeményt! – hívja fel a figyelmet Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Kalkulálni ettől függetlenül már most is érdemes lehet, hiszen a szükséges adatok megadása után az oldalunkon a kezdetektől feltüntetjük mindenki számára, hogy milyen díjra számíthat meglévő biztosítójától.”

A díjértesítőben a kötelező biztosítás indexdíja mellett a bónusz besorolást is feltüntetik, ami azonban a biztosítási évfordulóig eltelt időszakban még módosulhat, amennyiben az ügyfél ez idő alatt kifizetéssel járó kárt okoz járművével. Ebben az esetben értelemszerűen az indexdíj összege is növekedni fog.

A piacvezető Netrisk.hu oldalait az első öt nap során több mint 250 ezren látogatták meg, az ő kalkulációik alapján megkötött mintegy 20 ezer megrendelés adatai szerint a tavalyinál koncentráltabb a verseny. Míg 2012-ben az első három biztosító az összes kötés 50 százalékát szerezte meg, most ez az arány meghaladja a 60 százalékot is. Igaz, az élen álló szereplők is teljesen átrendeződtek.

Milliárdokat bukhatnak az autósok a kötelezőn
Már elérhetőek a kötelező biztosítási díjak az internetes kalkulátorokon. Amennyiben az autósok nem keresik meg a számukra legolcsóbb biztosítási ajánlatokat, a kötelező díja akár 5 milliárd forinttal is emelkedhet a teljes piacot nézve.
A Netrisknél a díjait az idei kampányra mérséklő Allianz vezet, minden harmadik szerződést ennél a biztosítónál kötik. Második a Posta, kevéssel 20 százalék fölötti kötési arányánnyal. Itt a kampány második felére változhat a helyzet, mivel ez a társaság a korán ébredőket jutalmazza: a november 18-ig kötők 20 százalékos díjkedvezményben részesülnek. A harmadik helyen a Groupama áll közel hét százalékkal, amivel a tavalyi szinthez hasonló a részesedése. Az első három társaság mögé fokozatosan zárkózik fel a K&H és az Aegon.

Az újrakötések aránya az idei kampány első napjaiban 34 százalék volt, vagyis az ügyfelek egymarmada a jelenlegi biztosítójánál felmondja, majd ismét megköti kgfb-szerződését. „Az eddigi megrendelések során a váltók 52 százaléka az indexdíjhoz képest több mint 5 ezer forintot takarított meg, tehát változatlanul javasolt mindenki számára, hogy végezze el az összehasonlítást saját járművére vonatkozóan” – javasolja a Netrisk vezérigazgatója.

A várakozások szerint egyébként az idén enyhe, néhány százalékos átlagdíj-növekedés következhet be a november 2-án startoló idei kötelezőkampányban. Az összes váltó száma sem fogja jelentősen meghaladni a 300 ezret, ami alig ötöde a 2009-ben tapasztalt értéknek.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo