Kgfb: nem mindenki kap postán értesítést!

Az első öt nap adatai szerint a szerződések közel kétharmadát eddig három biztosítónál: az Allianznál, a Postánál és a Groupamánál kötötték. Az idei évben a kgfb-t saját biztosítójuknál felmondó és újrakötő autósok aránya 34 százalék.

Fotó: SXC

A biztosítók által a jövő hét elejéig postázandó díjértesítő azért lényeges az év végi kgfb-évfordulóval rendelkező ügyfelek számára, mert ez tartalmazza hivatalosan azt a következő időszakra vonatkozó éves díjat (indexdíj), amelyhez az autósok a többi biztosító ajánlatát hasonlítani tudják.

Azonban nem mindenki kap papír alapú értesítőt a jövő évi díjról. „Aki jelenlegi szerződését az e-kommunikációs kedvezmény feltételei szerint kötötte meg, már ne postai úton, hanem az általa megadott e-mail címre várja a küldeményt! – hívja fel a figyelmet Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Kalkulálni ettől függetlenül már most is érdemes lehet, hiszen a szükséges adatok megadása után az oldalunkon a kezdetektől feltüntetjük mindenki számára, hogy milyen díjra számíthat meglévő biztosítójától.”

A díjértesítőben a kötelező biztosítás indexdíja mellett a bónusz besorolást is feltüntetik, ami azonban a biztosítási évfordulóig eltelt időszakban még módosulhat, amennyiben az ügyfél ez idő alatt kifizetéssel járó kárt okoz járművével. Ebben az esetben értelemszerűen az indexdíj összege is növekedni fog.

A piacvezető Netrisk.hu oldalait az első öt nap során több mint 250 ezren látogatták meg, az ő kalkulációik alapján megkötött mintegy 20 ezer megrendelés adatai szerint a tavalyinál koncentráltabb a verseny. Míg 2012-ben az első három biztosító az összes kötés 50 százalékát szerezte meg, most ez az arány meghaladja a 60 százalékot is. Igaz, az élen álló szereplők is teljesen átrendeződtek.

Milliárdokat bukhatnak az autósok a kötelezőn
Már elérhetőek a kötelező biztosítási díjak az internetes kalkulátorokon. Amennyiben az autósok nem keresik meg a számukra legolcsóbb biztosítási ajánlatokat, a kötelező díja akár 5 milliárd forinttal is emelkedhet a teljes piacot nézve.
A Netrisknél a díjait az idei kampányra mérséklő Allianz vezet, minden harmadik szerződést ennél a biztosítónál kötik. Második a Posta, kevéssel 20 százalék fölötti kötési arányánnyal. Itt a kampány második felére változhat a helyzet, mivel ez a társaság a korán ébredőket jutalmazza: a november 18-ig kötők 20 százalékos díjkedvezményben részesülnek. A harmadik helyen a Groupama áll közel hét százalékkal, amivel a tavalyi szinthez hasonló a részesedése. Az első három társaság mögé fokozatosan zárkózik fel a K&H és az Aegon.

Az újrakötések aránya az idei kampány első napjaiban 34 százalék volt, vagyis az ügyfelek egymarmada a jelenlegi biztosítójánál felmondja, majd ismét megköti kgfb-szerződését. „Az eddigi megrendelések során a váltók 52 százaléka az indexdíjhoz képest több mint 5 ezer forintot takarított meg, tehát változatlanul javasolt mindenki számára, hogy végezze el az összehasonlítást saját járművére vonatkozóan” – javasolja a Netrisk vezérigazgatója.

A várakozások szerint egyébként az idén enyhe, néhány százalékos átlagdíj-növekedés következhet be a november 2-án startoló idei kötelezőkampányban. Az összes váltó száma sem fogja jelentősen meghaladni a 300 ezret, ami alig ötöde a 2009-ben tapasztalt értéknek.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo