Megtriplázódott az egyérintéses vásárlások értéke Európában az előző év azonos időszakához képest a MasterCard legfrissebb adatai szerint. 2015 második negyedévében az európaiak közel 70 százalékkal többször választották a kasszánál ezt a fizetési lehetőséget, mint tavaly ilyenkor. Minden második egyérintéses tranzakció élelmiszerboltban történik, 15 százalékuk pedig éttermekben és bárokban.
A kártyatársaság magyarországi tapasztalatai szintén azt mutatják, hogy az egyérintéses fizetések száma, értéke és infrastruktúrája az elmúlt évben mutatta a legnagyobb, ugrásszerű növekedést. A Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint 2015 első negyedévében közel kétszer annyi egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártya volt forgalomban, mint az előző év azonos időszakában. Ennek eredményeképpen a hazai kibocsátású fizetési kártyáknak már több mint 44 százaléka – 3,9 millió darab – egyérintéses. Az idei év első negyedében a magyar vásárlók minden korábbinál nagyobb összeget, több mint 70 milliárd forintot fizettek érintőkártyával, ami összesen csaknem 20,5 millió fizetési tranzakciónak felel meg. Ma már országszerte 49 ezer bankkártya-elfogadó terminálnál vásárolhatunk érintőkártyával többek közt bevásárlóközpontokban, éttermekben és bárokban, élelmiszer- és egyéb boltokban, benzinkutakon és jegyautomatáknál.
Az elfogadóhelyek listája Európa-szerte folyamatosan bővül: az elmúlt negyedévben a MasterCard olyan kereskedőkkel kötött megállapodást, mint például Ausztriában az Ikea, Németországban a MediaMarkt, Fehéroroszországban a McDonald’s, Romániában az Electric Castle fesztivál, legutóbb pedig a kijevi metró váltott egyérintéses rendszerre. Londonban hatalmas sikernek örvend az érintőkártyás fizetés bevezetése a tömegközlekedésben: kevesebb, mint egy év alatt több mint 100 millióan utaztak ilyen módon, ami azt jelenti, hogy az Egyesült Királyságban minden tizedik egyérintéses tranzakció a londoni tömegközlekedési vállalat, a Transport of London (TfL) hálózatán keresztül történik. Ezzel az eredménnyel a TfL a világ egyik legnagyobb kereskedője, amely egyérintéses fizetést tesz elérhetővé.
„Az európai fogyasztók számára két éven belül lehetővé tesszük, hogy okostelefonjaik segítségével nagy értékű vásárlás esetén is pillanatok alatt, PIN kódos vagy ujjlenyomatos azonosítással fizessenek valamennyi egyérintéses terminálon” - mondta Javier Perez, a MasterCard Europe elnöke