Átalakulóban a hazai rendezvénypiac

A vállalatok a korábbinál kevesebb pénzből oldják meg a rendezvényeik megszervezését, van néhány terület, amelyet igen kedvezőtlenül érintett a válság, de olyan is akad, amely továbbra is jól prosperál.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A siker kulcsa persze itt is az, mennyire sikerül kitűnni a tömegből, mennyire tud az adott esemény saját egyedi élményt kínálni a résztvevőknek. A vállalatok az elmúlt néhány évben erre nemcsak kevesebbet költenek, hanem itt is megjelent a körbetartozás. A teljes szegmenst lefedő statisztika nincs, de szakértők szerint nem a rendezvények száma, sokkal inkább az egy eseményre jutó költségek nagysága esett vissza. Ez utóbbi viszont drasztikusan. Az ágazat ráadásul továbbra is azzal küzd, hogy még mindig hiányzik a nagy létszámot befogadni képes igazi modern konferencia központ Magyarországon - olvasható a TTG Hungary hírlevelében.

Emiatt jelentős nemzetközi konferenciából még mindig kevés van. A több ezer fős rendezvények helyett az orvos társaságok és a gyógyszeripar néhány százfős konferenciái azonban még így is komoly megrendelést adnak, és idén számos MLM rendezvényt is tartottak. A vállalati megrendelések jelenleg elsősorban csapatépítésre és az ügyfeleknek szóló (marketing) promóciós rendezvényre szólnak, érdekesség azonban, hogy az oktatást célzó rendezvények szinte teljesen eltűntek. Ugyanígy a klasszikus értelemben vett kiállítások száma, és különösen azok mérete drasztikusan csökkent.

Ez utóbbi tekintetében csupán egy nagyon speciális réteget megszólító tematika lehet sikeres, nem véletlen, hogy például old timer kiállításból évente jó néhány megrendezésre kerül. Problémát jelent, hogy rendre az utolsó pillanatban történnek a tenderkiírások, sokszor nem éppen reális ajánlattételi határidőkkel. Ez azt jelenti, hogy a végső megrendelések is csúsznak, emiatt pedig szürkül az ötletesség, és a csak biztosra menő, máshol már bevált megoldások jöhetnek szóba.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo