Többet tud a lakosság a takarékszövetkezetekről, mint egy éve: 2012-ben a megkérdezettek 40 százaléka a takarékszövetkezetekre a „sok takarék egységes hálózatát” és „a hazai tulajdonú vidéki pénzügyi szolgáltatót” találta jellemzőnek, ezt a két alapvető vonást 2011 februárjában még csak a megkérdezettek 25 százaléka jelölte meg.
Vidékhez kötődés, személyes kapcsolat, erős elégedettség
A takarékokról alkotott képet egyértelműen a vidékhez kötődés és a személyes ügyfélkapcsolat határozzák meg a felmérés szerint. A válaszadók 90 százaléka inkább a vidékiek, mint a városiak pénzintézetének tartotta a takarékszövetkezeteket. Ámbár tavaly elsősorban a devizahitelek kiváltásához nyújtott segítség kapcsán kaptak nagyobb figyelmet a takarékok, azokat a felmérésben résztvevők 72 százaléka továbbra is inkább a megtakarítók, mint a hitelfelvevők pénzintézetének tartja. A szektorról alkotott korábbi kép változását jelzi, hogy a megkérdezettek több mint 60 százaléka modern és újító hozzáállású hitelintézetként jellemezte a szövetkezeti hitelintézeteket.
Meglepő méretek
A takarékok piaci erejét jellemző adatok ugyanakkor meglepetést keltettek. A felmérésben résztvevők számára az országosan a legnagyobbnak mondható, összességében körülbelül 1600 fiókból és közel 1000 bankjegykiadó automatából álló hálózat kedvezőbb volt annál, mint amit gondoltak, ahogy arra sem számítottak, hogy a takarékszövetkezetek ügyfélköre már majdnem eléri az 1 milliót. A megkérdezettek támogatták ugyanakkor, hogy az egyenként túl kicsi hitelintézetek TakarékPont hálózatba szerveződve vegyék fel a versenyt a bankokkal. Ez az elgondolás a válaszadók 91 százalékának tetszett.