Senki nem úszta meg a régióban...

A lízingpiacon az új üzletkötések volumene a környező országokban a 4-5 évvel korábbi szintre esett vissza 2009 első félévének végén - derül ki a Hypo-Alpe-Adria a régió lízingpiacának tendenciáit vizsgáló felméréséből.

A Hypo-Alpe-Adria Leasing az osztrák, a horvát, a magyar, a román és a szlovák lízingpiac tendenciáit vizsgálta meg, amelynek alapján kiderült: a válság jelei 2008. második félévében váltak kézzel foghatóvá. „A régió minden országban nyomot hagyott a válság, az érettebb osztrák és a még erőteljesen növekedő piacok is az 5 évvel korábbi szintre estek vissza" - mondta el Kiss Zoltán a Hypo-Alpe-Adria Leasing vezérigazgatója. A közép-európai régió lízingpiaci tendenciáiról készített elemzés alapján jól látszik: a gazdasági környezet változása nyomon követhető a lízingszerződések futamidejének, illetve a lízingelt eszközök korának emelkedésén is.

Regionális visszaesés

Hasonlóan más pénzpiaci szereplőkhöz, 2009. év során  a lízingcégek számára is beszűkültek a finanszírozási források, emellett a pénzügyi világban kialakult bizalmi válság miatt a korlátozottan elérhető források költségei jelentősen emelkedtek. „Csökkent az általános kockázatvállalási hajlandóság a régió piacain, miközben a szegmens kockázatait növelte, hogy a lízing eszközök másodpiaca, azaz a fedezet értékesítésének lehetősége átmenetileg minden eszköz esetében jelentősen beszűkült. - összegezte Kiss Zoltán - E tendenciák hatásai határozták meg a régió piacainak csökkenő teljesítményét is."

A lízingpiac visszaesése a vizsgált országok között Ausztriában volt a legkisebb mértékű, 37 százalékos, de ezzel az osztrák piac is az 5 évvel korábbi szintre esett vissza. Ezen belül a legnagyobb csökkenés a határon túli üzletkötések számában mutatkozott meg, mely az osztrák lízingpiac fejlődésének motorja volt az elmúlt két évben - elsősorban a közép-kelet-európai országokban végzett tevékenységnek köszönhetően. Hasonlóképpen megtorpant a horvát piac, a szerződéses állomány növekedése 43%-kal volt kisebb 2009 első félévében, mint egy évvel korábban.

A válság előtti időszakig a román lízingpiac volt a régió legdinamikusabban fejlődő piaca, az új üzletkötések volumene 2004-ről 2008-ra több mint tízszeresére nőtt. A tavalyi első félévhez képest azonban a legnagyobb visszaesés is itt következett be, az idén 73 százalékkal csökkent az új ügyletek volumene. Szlovákiában az új üzletkötések nagysága az egyik legalacsonyabb a vizsgált országok között, itt a visszaesés viszonylag mérsékelt, 43 százalékos volt. A legkevésbé érintett szegmens Szlovákiában az ingatlanfinanszírozás, amely az egész régióban a legkisebb, öt százalékos visszaesést szenvedett el. A magyar lízingpiac ugyanakkor az új üzletkötések volumenében a legnagyobb visszaesők közé tartozik a régióban: a tavalyi első félévhez képest 2009 első felében 62%-kal esett vissza a piac. A legnagyobb vesztes az ingatlan illetve a személyautó finanszírozás volt, 75, illetve 65%-os visszaeséssel.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo