Minden ötödik autós esélyes, hogy kevesebbet fizessen

A piaci prognózisok szerint az idei évfordulóval közel nyolcszázezer autós köt új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződést. Immár várhatóan tizenöt biztosító száll ringbe a közel négymillió autós bizalmáért. Minden eddiginél erősebb marketinggel kísért, kiélezett küzdelemre van kilátás az idei kampányban. A kampány hátterén kívül az elemzés igyekszik előre jelezni az egyes biztosítók várható stratégiáját is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ismét átkötési rekord?

A díjak évek óta tartó folyamatos és erőteljes csökkenése az idei kampányban már várhatóan nem folytatódik. Noha a váltással megtakarítható összegek nagysága kisebb lesz, mint a korábbi években, a CLB Független Biztosítási Alkusz arra számít, hogy számos tényező miatt minden eddigit meghalad majd a biztosítást váltók száma. "Az internet-penetráció emelkedése, az aktív marketing, illetve a korábbi MÁV-ügyfelek zömének újabb váltása együttesen akár a 800 ezres tartományba is emelheti az új kötések számát" - összegzi a legfontosabb tényezőket Bravik Attila, a cég ügyviteli igazgatója.

Az internet-hozzáférések száma fél év alatt újabb 5 százalékponttal emelkedett, és mára már a 15-69 éves korosztályból mintegy 3,1 millió ember használja az Internetet legalább heti rendszerességgel. A bizalom is erősödik az Internet iránt, egyre többen vásárolnak terméket és szolgáltatást a világhálón.

Az előzetes foglalások adatai alapján novemberben a biztosítótársaságok és nagy online alkuszok médiavásárlási költségei (tv, rádió, print, Internet) összesen több milliárd forintot tesznek majd ki. A harc hevességét jól mutatja, hogy egyes felületeket már 2007-ben lefoglaltak, és sok cég már a múlt héten online akciókba kezdett. A CLB kifizeti a teljes éves kötelező biztosítását mindazoknak, akik helyesen megtippelik az autójukra köthető jövő évi legolcsóbb biztosítást. A Generali Biztosító közlekedésbiztonsági videópályázatot hirdetett. A Genertel ajándékokra váltható pontokat, míg a Netrisk sorsjegyeket kínál az oldalain próbálkozó, illetve új érdeklődőket hozó látogatóknak.

Ismét fókuszban a MÁV volt ügyfelei

A MÁV ÁBE megszűnése nyomán évközben közel 160 ezer kötelező esetében kellett az ügyfeleknek biztosítót váltaniuk. Mivel ők augusztusban nem kaphatták meg a kampányban elérhető időszakos kedvezményeket, ezért a CLB adatai szerint a novemberi átlagos 30-32 ezer forintos éves díjjal szemben 42-48 ezer forintos díjjal tudtak csak szerződni. Ezek az ügyfelek a novemberi váltással előreláthatóan 15-20 ezer forintot spórolhatnak, vagyis ezt a lehetőséget nagy eséllyel ki is fogják használni.

Alkuszok: az egyre kézenfekvőbb csatorna

A várakozások szerint az összes váltás mintegy 40-50 százaléka, vagyis közel 400 ezer szerződéskötés a négy nagy online alkusz rendszerén keresztül zajlik majd. Az alkuszok is egyre többet költenek reklámra, és a rendszereik gyorsasága valamint biztonsága egyre több autóst győz meg arról, hogy érdemes igénybe venni ezt az ingyenes szolgáltatást.

Díjak és kedvezmények

Több piaci szereplő is emelkedő novemberi díjakat prognosztizált a MÁV megszűnése nyomán. Szintén a növekedés irányába hat a pénzügyi válsághoz kapcsolódó bizonytalanság: a díjakkal a biztosítóknak több mint egy évvel előre kell kalkulálniuk, és a forintárfolyam miatt is megnövekedő kockázatot valamilyen módon kénytelenek beárazni. A CLB mindezek ellenére sem várja az átlagdíjak meredek emelkedését, azok összességükben a tavalyi szint közelében maradnak - csupán a biztosítók megoszlása fog eltérni. Az új szereplőknek ugyanis (MKB, Wabard) mindenképpen olyan díjat kell kínálniuk, hogy a rentábilis működés biztosítása érdekében legalább 20-25 ezer szerződést szerezzenek.

A kedvezmények száma biztosan csökkenni, míg mértékük esetleg nőni fog. Az elmúlt évek gyakorlata ugyanis bebizonyította, hogy a kedvezmények számának növelése nem hoz jelentős számú ügyfelet, ugyanakkor bonyolítja az adminisztrációt. Várhatóan jelentősebb mértékű lesz a gyerekkedvezmény, amit olyan társaságok is bevezetnek, amelyek azt korábban nem alkalmazták. A Genertel által alkalmazott megelőlegezett (de kárkifizetésnél azonnal elveszthető) kármentességi kedvezmény most más társaságoknál is megjelenhet, és néhány biztosító az egyes bonusz-fokozatokhoz tartozó kedvezményszorzókat is jelentősen módosíthatja.

Előző évi eredmények

A várható piaci fejlemények előrejelzéséhez érdemes a tavalyi adatokból kiindulni. Az előző évi kampányban a korábbinál egyenletesebben oszlottak meg az új szerződések a biztosítók között. Immár nem egy biztosító vitte a teljes piac 40-50 százalékát, hanem több nyertes született, és egy széles középmezőny alakult ki. A tavalyi kampányt az újonnan megjelenő Genertel, a 40 százalékos gyerekkedvezményt kínáló AEGON, illetve a fővárosban és nagyobb városokban, valamint a nagyobb hengerűrtartalmú gépjárművek kategóriájában taroló KÖBE együttesen nyert: az összes szerződés 55-60 százalékát vitték el.

Az újak

Az MKB Biztosító már tavaly novemberben meghirdette a tarifáit, de szerződéseket még nem fogadhatott be a kampányidőszakban, így az első nagy megmérettetésre gyakorlatilag most kerül majd sor. A CLB szerint a 2008-as évet arra használták fel, hogy az igazi dömping előtt kialakították a biztonságos ügymenet feltételeit. Bár működési engedélyének megszerzése a mai napig folyamatban van, piaci hírek szerint a Wáberer György által fémjelzett Wabard Biztosító is elindul novemberben. Mindkét társaság részéről várható, hogy kedvező díjakkal próbálnak minél több ügyfelet megszerezni.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo