Kötelező-váltás: sokan bajban lesznek?

Csaknem félmillió autósnak jelenthet az átlagosnál is nagyobb gondot a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás új rendszerére - köbcentiről kilowatt alapú számításra - való áttérés. Korábban ugyanis nagyjából ennyi forgalmi engedélybe vezették be pontatlanul a járművek teljesítményét jelző lóerő számot. A helyzet tisztázását levélben kérte a Belügyminisztériumtól a CLB biztosítási alkusz.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kgfb-kalkulációt bonyolítja, hogy idén már új számítás alapján kell kiválasztani a biztosítási tarifát. Mint ismert, 2011-től a hengerűrtartalomhoz (köbcentihez) kötött besorolást felváltja a lóerő, azaz a teljesítmény-alapú (kilowatt) számítás. Az új rendszer azonban becslések szerint több mint 400 ezer autósnak okozhat gondot, mert forgalmijukban rossz lóerő adatok szerepelhetnek. Az ügy tisztázása végett a CLB független biztosítási alkusz cég a Belügyminisztériumhoz fordult segítségért, mert a forgalmi engedélyekben szereplő adatokkal kapcsolatos információk ellentmondásosak - mondta Németh Péter.

A cég kommunikációs igazgatója szerint a hibás adatok jelentős problémát okozhatnak a járművek kötelező biztosítási díjának kiszámításakor.  Más információk szerint viszont a díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművük valós teljesítményéhez tarozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni. Az ellentmondásos hírek hatására a napokban több ezer ügyfél kalkulálta ki a CLB honlapján üzemelő kalkulátorban a helyes és valós kilowatt (kw) mutatóját, de egyelőre még a szakértők is bizonytalanok abban, hogy mit is tartalmaz most a BM adatbázisa. Ezért kértek sürgős segítséget a napokban a BM illetékeseitől. A minisztériumtól egyelőre nem érkezett válasz.

A CLB a következő kérdéseket tette fel a BM-nek:
  • Valóban vannak e hibák a nyilvántartásban? Történtek-e 2009 óta frissítések a rendszerben? (A CLB nem hivatalos (minisztériumi) forrásból úgy tudja, 2009 óta nem frissítették az adatokat.
  • Mi a teendője annak, aki ki szeretné javíttatni a hibát?
  • Mennyibe fog ez neki kerülni? Vagy ingyenesen elvégzik ezeket a változtatásokat?

Budapestiek lehetnek a nagy vesztesek

A fővárosiak lehetnek a nagy vesztesei az idei kötelező gépjármű felelősség biztosításnak, ha nem elég körültekintőek, ugyanis a legtöbb biztosító a vidékieknek kedvez, a budapesti ügyfelekre nagyságrenddel nagyobb díjat határoztak meg a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. összehasonlító vizsgálata szerint.

A cég mind a 14 biztosító adatait vizsgáló elemzéséből kiderül, hogy az idén a szolgáltatók komoly különbségeket tesznek a fővárosban, a vidéki megyeszékhelyeken és a kisebb településeken lakók között, s ennek következtében a budapestieknek nagyságrenddel többet kell majd fizetniük. A kalkulációk szerint például egy fővárosi 45 éves ügyfélnek, akinek Opel márkájú kocsija van, akár 107.880 forint is lehet a kötelező biztosítása, míg ugyanez egy megyeszékhelyen élő autótulajdonosnak akár 30 ezerrel is olcsóbb lehet, akkor is, ha a legrosszabb ajánlatot fogadja el. A kisebb településeken lakóknak ennél is kevesebbet kell fizetniük.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo