Kötelező-váltás: sokan bajban lesznek?

Csaknem félmillió autósnak jelenthet az átlagosnál is nagyobb gondot a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás új rendszerére - köbcentiről kilowatt alapú számításra - való áttérés. Korábban ugyanis nagyjából ennyi forgalmi engedélybe vezették be pontatlanul a járművek teljesítményét jelző lóerő számot. A helyzet tisztázását levélben kérte a Belügyminisztériumtól a CLB biztosítási alkusz.

A kgfb-kalkulációt bonyolítja, hogy idén már új számítás alapján kell kiválasztani a biztosítási tarifát. Mint ismert, 2011-től a hengerűrtartalomhoz (köbcentihez) kötött besorolást felváltja a lóerő, azaz a teljesítmény-alapú (kilowatt) számítás. Az új rendszer azonban becslések szerint több mint 400 ezer autósnak okozhat gondot, mert forgalmijukban rossz lóerő adatok szerepelhetnek. Az ügy tisztázása végett a CLB független biztosítási alkusz cég a Belügyminisztériumhoz fordult segítségért, mert a forgalmi engedélyekben szereplő adatokkal kapcsolatos információk ellentmondásosak - mondta Németh Péter.

A cég kommunikációs igazgatója szerint a hibás adatok jelentős problémát okozhatnak a járművek kötelező biztosítási díjának kiszámításakor.  Más információk szerint viszont a díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművük valós teljesítményéhez tarozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni. Az ellentmondásos hírek hatására a napokban több ezer ügyfél kalkulálta ki a CLB honlapján üzemelő kalkulátorban a helyes és valós kilowatt (kw) mutatóját, de egyelőre még a szakértők is bizonytalanok abban, hogy mit is tartalmaz most a BM adatbázisa. Ezért kértek sürgős segítséget a napokban a BM illetékeseitől. A minisztériumtól egyelőre nem érkezett válasz.

A CLB a következő kérdéseket tette fel a BM-nek:
  • Valóban vannak e hibák a nyilvántartásban? Történtek-e 2009 óta frissítések a rendszerben? (A CLB nem hivatalos (minisztériumi) forrásból úgy tudja, 2009 óta nem frissítették az adatokat.
  • Mi a teendője annak, aki ki szeretné javíttatni a hibát?
  • Mennyibe fog ez neki kerülni? Vagy ingyenesen elvégzik ezeket a változtatásokat?

Budapestiek lehetnek a nagy vesztesek

A fővárosiak lehetnek a nagy vesztesei az idei kötelező gépjármű felelősség biztosításnak, ha nem elég körültekintőek, ugyanis a legtöbb biztosító a vidékieknek kedvez, a budapesti ügyfelekre nagyságrenddel nagyobb díjat határoztak meg a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. összehasonlító vizsgálata szerint.

A cég mind a 14 biztosító adatait vizsgáló elemzéséből kiderül, hogy az idén a szolgáltatók komoly különbségeket tesznek a fővárosban, a vidéki megyeszékhelyeken és a kisebb településeken lakók között, s ennek következtében a budapestieknek nagyságrenddel többet kell majd fizetniük. A kalkulációk szerint például egy fővárosi 45 éves ügyfélnek, akinek Opel márkájú kocsija van, akár 107.880 forint is lehet a kötelező biztosítása, míg ugyanez egy megyeszékhelyen élő autótulajdonosnak akár 30 ezerrel is olcsóbb lehet, akkor is, ha a legrosszabb ajánlatot fogadja el. A kisebb településeken lakóknak ennél is kevesebbet kell fizetniük.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo