A kgfb-kalkulációt bonyolítja, hogy idén már új számítás alapján kell kiválasztani a biztosítási tarifát. Mint ismert, 2011-től a hengerűrtartalomhoz (köbcentihez) kötött besorolást felváltja a lóerő, azaz a teljesítmény-alapú (kilowatt) számítás. Az új rendszer azonban becslések szerint több mint 400 ezer autósnak okozhat gondot, mert forgalmijukban rossz lóerő adatok szerepelhetnek. Az ügy tisztázása végett a CLB független biztosítási alkusz cég a Belügyminisztériumhoz fordult segítségért, mert a forgalmi engedélyekben szereplő adatokkal kapcsolatos információk ellentmondásosak - mondta Németh Péter.
A cég kommunikációs igazgatója szerint a hibás adatok jelentős problémát okozhatnak a járművek kötelező biztosítási díjának kiszámításakor. Más információk szerint viszont a díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművük valós teljesítményéhez tarozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni. Az ellentmondásos hírek hatására a napokban több ezer ügyfél kalkulálta ki a CLB honlapján üzemelő kalkulátorban a helyes és valós kilowatt (kw) mutatóját, de egyelőre még a szakértők is bizonytalanok abban, hogy mit is tartalmaz most a BM adatbázisa. Ezért kértek sürgős segítséget a napokban a BM illetékeseitől. A minisztériumtól egyelőre nem érkezett válasz.
- Valóban vannak e hibák a nyilvántartásban? Történtek-e 2009 óta frissítések a rendszerben? (A CLB nem hivatalos (minisztériumi) forrásból úgy tudja, 2009 óta nem frissítették az adatokat.
- Mi a teendője annak, aki ki szeretné javíttatni a hibát?
- Mennyibe fog ez neki kerülni? Vagy ingyenesen elvégzik ezeket a változtatásokat?
Budapestiek lehetnek a nagy vesztesek
A fővárosiak lehetnek a nagy vesztesei az idei kötelező gépjármű felelősség biztosításnak, ha nem elég körültekintőek, ugyanis a legtöbb biztosító a vidékieknek kedvez, a budapesti ügyfelekre nagyságrenddel nagyobb díjat határoztak meg a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. összehasonlító vizsgálata szerint.
A cég mind a 14 biztosító adatait vizsgáló elemzéséből kiderül, hogy az idén a szolgáltatók komoly különbségeket tesznek a fővárosban, a vidéki megyeszékhelyeken és a kisebb településeken lakók között, s ennek következtében a budapestieknek nagyságrenddel többet kell majd fizetniük. A kalkulációk szerint például egy fővárosi 45 éves ügyfélnek, akinek Opel márkájú kocsija van, akár 107.880 forint is lehet a kötelező biztosítása, míg ugyanez egy megyeszékhelyen élő autótulajdonosnak akár 30 ezerrel is olcsóbb lehet, akkor is, ha a legrosszabb ajánlatot fogadja el. A kisebb településeken lakóknak ennél is kevesebbet kell fizetniük.