A 2011 tavaszán tevékenységüket nyolc megyeszékhelyen megkezdő pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák tavaly 9 hónap alatt összességében mintegy 3800 ügyfélmegkeresést - jelentős számban például a devizaalapú jelzáloghitelre vonatkozó panaszokat, információkéréseket - kezeltek. Az irodák tavaly jelentős szerepet vállaltak egyebek közt a fix árfolyamú végtörlesztéssel kapcsolatos információnyújtásban, panasztovábbításban is, de az év során nagy számban nyújtottak eligazítást többek közt a nyugdíjpénztári reálhozamok (a hozamgarantált tőke feletti összeg) kifizetésével vagy a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási kárügyintézéssel kapcsolatos témákban is.
Az irodahálózatot jelenleg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) anyagi és szakmai támogatásával, pályázat alapján kiválasztott - a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet és az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesületét összefogó - konzorcium működteti egy évre szóló szerződés keretében.
A szerződés pozitív tapasztalatai és a kedvező lakossági visszajelzések alapján a PSZÁF indokoltnak tartja a tanácsadó irodahálózat további működtetését és bővítését is az eddig le nem fedett térségekre. A cél változatlanul az, hogy a vidéken élő fogyasztók is helyben tudják elérni a számukra szükséges pénzügyi információkat, ismereteket, független tanácsokat, illetve lakóhelyük közelében tájékozódhassanak jogorvoslati lehetőségeikről. (A válság alatt sem nőtt a magyarok pénzügyi tudatossága, csak a bankokba vetett bizalom csökkent. Elsősorban a középiskolások körében kellene kezdeni a pénzügyi kultúra oktatását.)
Ennek érdekében a PSZÁF közösségi nyílt közbeszerzési eljárást folytat a hálózat kialakítására és 2 éves működtetésére. A felügyeleti szándék szerint 11 megyeszékhelyen - Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérvárott, Szegeden, Szombathelyen és Zalaegerszegen - tevékenykednének a pénzügyi tanácsadók. Az ajánlati felhívás szerint a hálózat irodái a városközpontok közelében helyezkednek majd el, s hétköznaponként legalább napi négy órán át elérhetők lesznek. Az irodahálózat pénzügyekben képzett, fogyasztóvédelmi kérdésekben tapasztalattal bíró, független tanácsadók útján segíti majd a fogyasztókat.
A nyertes ajánlattevő a pénzügyi tanácsadó hálózatot a következő két évben a PSZÁF szakmai támogatása és kontrollja mellett működtetheti. (Az Új Széchenyi Terv sikeres pályázatainak segítése érdekében tájékozató, tanácsadó progamirodák működnek, többek között Szolnokon.)