Biztosításban is biztosra megy a magyar

A válság utáni években megváltozott az emberek viselkedése a pénzügyi termékekkel kapcsolatban: elterjedt a kockázatkerülő magatartás, miközben a költségek átláthatósága, a termékek rugalmassága felértékelődött.

Kép: SXC

Magyarországon erős az általános kockázatkerülő magatartás, ami nyilvánvalóan a gazdasági válság elhúzódó kedvezőtlen hatásainak tudható be. Az emberek jelentős része olyan megtakarítási formákat keres, amelyek biztonságos, kiszámítható gyarapodást kínálnak – derült ki az ING Biztosító és a Gfk Hungária 2013-as ügyfél kutatásának eredményeiből. Ez megmutatkozik például a befektetési alapokkal kapcsolatos fogyasztói magatartásban is: a BAMOSZ adatai szerint a kockázatos eszközök részesedése jelentősen csökkent, míg az alacsony kockázatú eszközök, kötvények aránya nőtt.

„Sokan ráébredtek, hogy egy hosszú távú megtakarítás esetén nincs idejük vagy kitartásuk rendszeresen figyelni az árfolyammozgásokat, és azoknak megfelelően változtatni a befektetési portfóliójukat. A kockázatkerülés mellett legalább ilyen jellemző ügyféligény az átláthatóság és a rugalmasság. Ez azokra az ügyfelekre is igaz, akik alapvetően nyitottak lennének a kockázatosabb részvénybefektetésekre is” – mondta Szabó Anikó, az ING Biztosító marketingigazgatója.

Egyre fontosabb lesz a jövő

A nyugdíjcéllal takarékoskodók aránya az elmúlt tíz évben jelentősen változott, gyakorlatilag minden korcsoportban legalább a másfélszeresére növekedett az arányuk. A legkiugróbb változás a most 50-59 éves korosztálynál látható, közülük 58 százalékuk rendelkezik megtakarítással.

A szerződéseket is karban kell tartani, nemcsak a gépeket!
Az elmúlt hónapokban főszerepet kapott az időjárás, a súlyos viharok komoly károkat okoztak országszerte. A vállalkozásokról kevesebb szó esik, pedig egy természeti csapás jelentős károkat okozhat a vállalati épületekben és a cégek telephelyein is.
Az eltelt 10 évben az emberek gondolkodásában lezajló változást alapvetően az életkoruk, és ezáltal az élethelyzetük megváltozásából fakadó különbségek okozzák. Egyértelmű trend, hogy az életkor növekedésével egyre inkább nő a nyugdíjcélú takarékoskodási hajlandóság -derül ki a Groupama Garancia Biztosító és a GfK Hungária közös kutatásából.

Az emberek 88 százaléka érzi úgy, hogy szükséges lenne előtakarékoskodni, hiszen a várható nyugdíja nem fogja tudni fedezni tervezett szükségleteit. Viszont az összegben nincs egységes kép közöttük; az emberek ötöde szerint 10 ezer forint alatti, ugyancsak ötöde szerint 10 és 20 ezer forint közötti összeg lenne a megfelelő ahhoz, hogy biztosítsa saját számára a megfelelő időskori életszínvonalat. 12 százalék szerint 20 és 30 ezer forint közötti, a megkérdezettek 19 százaléka szerint 30 és 50 ezer közötti összeg lenne ideális. Az emberek 9 százaléka szerint 50 ezernél is többet kellene félretenni havonta, ám a megkérdezettek egyötödének elképzelése sincs a havonta megspórolandó összeg nagyságáról. A felmérés rámutatott arra, hogy minél előbb kezd valaki megtakarítani, annál kisebb havi összeggel juthat el céljához. (Egyébként idén már adókedvezmény is jár a nyugdíjbiztosításokra, ami egyre több embert ösztökél az öngondoskodásra.)

 

Véleményvezér

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája?

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája? 

Még egy lépcsőt lejjebb lépett a magyar belpolitika.
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo