26 milliárdot spórolnak az autósok a kötelezőn

A több mint 4 millió magyar autósnak idén a fele kötelező gépjármű felelősségbiztosítót (kgfb) fog váltani, a váltók fele pedig a K&H Biztosítót és az Astrát választja - derül ki az internetes alkuszok MTI-hez eljuttatott elemzéseiből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A netrisk.hu számítása szerint a 4 millió feletti autósból, az idei kampányban több mint 2 millió biztosítót vált, és 26 milliárd forinttal kevesebb díjat fizet jövőre, mint idén. Ha mind a 3 millió, a váltással jobban járó autós biztosítót váltana, akkor a megtakarítás meghaladná a biztosítókat terhelő bankadó 39 milliárd forintját is.

A netrisk.hu-n eddig 3,3 millió autós kalkulálta ki a kgfb díját, ebből 3,1 millióan találtak olcsóbbat az idei biztosítójuk díjánál. Az átlagos megtakarítás 13 ezer forint. Szintén 2 millió biztosító váltót valószínűsít a kotelezo.hu alkusz is. A náluk szerződést kötők 29 százaléka a K&H Biztosítót, míg 19 százalékuk az új piaci szereplőt, a román Astra Biztosítót választotta. A piacvezető Allianzra 14, míg a Közlekedési Biztosító Egyesületre (KÖBE) 11 százalék jut.

A motorosok is jól járnak az idei kampányban - közölte a biztositas.hu alkusz. A megtakarításuk elérheti a 20-50 százalékot, amely arány ahhoz képest jelentős, hogy a motorkerékpárok biztosítása jóval drágább, mint az autóké.

Román forrású földindulás
Soha még egyetlen kampány sem okozott ekkora földindulást a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon, mint az idei. A kotelezo.hu szakértői portálnak a kampány első harmadára vonatkozó adatai szerint biztosítást váltó autósok 45-50 százalékát egy eddig közepes méretű, illetve egy teljesen új szereplő szippanthatja el a korábbi sikeres szereplők elől. A fölényesen taroló K&H és a várakozásoknak megfelelően dömping árakkal érkező Astra Biztosítóval csak két további résztvevő, a piacvezető Allianz és az egyetlen egyesületi szereplő, a KÖBE képes valamennyire lépést tartani. A hihetetlen áresés ugyanakkor a győztesekre is visszaüthet.
„Ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, a várt közel 2 millió biztosítást váltó közül több mint 900 ezer autós két piaci szereplővel köt kötelező szerződést a jövő évre – értékeli a kotelezo.hu statisztikáit Lantos Lóránt, a szakértői portál vezetője. A portálon szerződést kötők 29 százaléka ugyanis a K&H Biztosítót, míg további 19 százalék az Astra Biztosítót választotta jövő évi kgfb-partnerének. Rajtuk kívül csak két biztosító lehet igazán elégedett eddigi teljesítményével: az Allianz 14, míg a KÖBE 11 százalékot szerzett az eddigi váltók közül. Az átlagdíj valamennyi szereplő esetében szédítő mélységben, 15-16 ezer forint között mozog.



 

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo