Zéró toleranciát a dízeleknél

A német lakosság többsége azt szeretné, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt, környezetszennyező autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból. Nagy német autógyárak nem csak az Egyesült Államokban, hanem az európai piacokon is tömegével hoztak forgalomba olyan dízel motorokat, amelyek számítógépes programja a valóságosnál sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást mutatott ki.

A német lakosság többsége azt szeretné, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt, környezetszennyező autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból. A témában készült legfrissebb felmérés azután készült, hogy kiderült, nagy német autógyárak nem csak az Egyesült Államokban, hanem az európai piacokon is tömegével hoztak forgalomba olyan dízel motorokat, amelyek számítógépes programja a valóságosnál sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást mutatott ki.

Az érintett német autógyárak, a VW, a Daimler Benz és a BMW a héten folyamatosan tárgyalnak a kormánnyal dízelmotorok körüli legújabb botrányról és annak következményeiről. Német nagyvárosokban már évek óta korlátozzák korábban gyártott dízel motorokkal felszerelt járművek forgalmát, de a legújabb felmérés azt mutatja: a lakosság többségének ez is kevés, azt igényli, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból.

Kép: SXC

Az Emnid intézet felmérése szerint a megkérdezettek 57 százaléka van azon a véleményen, hogy a magas károsanyag-mennyiséget kibocsátó autók forgalmát teljesen el kell tiltani a nagy forgalmú városrészekben. A megkérdezett nők 63 százaléka igényli ezt a tilalmat, a férfiaknál 51 százalék. Ugyanakkor a megkérdezettek túlnyomó többsége, 86 százalék azt kívánja: kötelezzék az autógyártókat korábban készült dízel autóik módosítására, hogy azok motorjai is megtartsák az előírt határértékeket.

Jóllehet a dízel kocsikkal való manipulációk és a növekvő korlátozások miatt fokozatosan csökken a dízel autók aránya a német piacon, az eladott autók több mint 40 százaléka változatlanul dízellel közlekedik. A környezetvédő szervezet, a Greenpeace számításai szerint amióta 2015 szeptemberében nyilvánosságra kerültek a nagy cégek károsanyag- kibocsátással kapcsolatos manipulációi, légszennyezés következtében csaknem 20 ezer ember vesztette életét. A szám az európai környezetvédelmi ügynökség adata.

Így is lehet: kitilthatják a kevésbé korszerű dízel járműveket Münchenből
Stuttgart és más német városok is hasonló lépéseket terveznek a kevésbé korszerű dízeljárművek károsanyag-kibocsátásának magas szintje miatt.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo