Végre egy zöld buli!

Immár a Környezetvédelmi Minisztérium „Zöld Fesztivál" minősítését is magáénak tudhatja a Szegedi Ifjúsági Napok, mely a hazai fesztiválok között elsőként tűzte zászlajára a fenntartható fejlődés, az ökotudatos életmód népszerűsítését.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Szegedi Ifjúsági Napok, teljesítve a meghatározott környezetvédelmi kritériumokat idén elnyerte a Zöld Fesztivál címet, amelyet Szabó Imre miniszter adott át a fesztivál szervezőinek. A zöldfesztiválok rendezőinek 4 környezettudatos alapkövetelményt kötelező vállalnia, és ezen felül, legalább 4 szabadon választható kritériumot kell teljesítenie a választható 8-ból. A SZIN a szelektív hulladékgyűjtés mellett nagy hangsúlyt fektet a közösségi és kerékpáros közlekedés használatára, a látogatók közlekedését vasúti kedvezmények és külön buszjáratok segítik. Valamint a fesztiválon - többek között -bringaerőmű és „sörkollektor" is üzemel, ezzel is csökkentve az esemény energiaszükségletét.

A fenntartható fesztiválozás honi népszerűsítésének élharcos fesztiválján idén már a sört  - mint megannyi európai fesztiválon - visszaváltható, ún. Re:pohárból ihatják a fesztiválozók. Re:pohár már ismerős fogalom a hazai fesztiválozók között, hisz tavaly a SZIN hozta be a köztudatba, akkor még egy vendéglátóban alkalmazva a fesztiválon. A visszaváltható pohár lényege, a környezet terhelésének csökkentése. Az, hogy szemben a hagyományos műanyag poharakkal, vagy akár a „komposztálható" poharakkal, nem keletkezik hulladék, hiszen a poharat visszaválva, azt elmosva (mint akár az üvegpoharakat) újra felhasználják.

60 ezer pohár helyett

A SZIN a tavalyi próba bevezetést követően idén a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium segítségével a Zöld Övezet Társulás poharait is rendszerbe téve valósítja meg a visszaváltható pohár akciót, mely várhatóan több mint 60.000 darab egyszer használatos műanyag pohárból származó hulladékképződést előz meg a SZIN-en. A zöldtárca vezetője, Szabó Imre a Re:pohár program kapcsán elmondta: „A lakossági fogyasztás során keletkezett hatalmas mennyiségű hulladék - túl azon, hogy jórészt megoldhatatlan problémákat szül -, az energiafogyasztásra is nagymértékben kihatással van. A hulladékmennyiség csökkentésének legelső lépése a megelőzés, vagyis annak megakadályozása, hogy egyáltalán hulladék keletkezzen."

A fesztiválon komposztálható tányért, evőeszközöket és poharakat is használnak. A SZIN területén cirkál a Zöld Rendőrség, akik információkkal szolgálnak és a megintik az öko-kihágókat és dícsérik az ökotudatos létformát követő fesztiválozókat. A SZIN régi terve is megvalósul idén: a fesztivál a Követ Egyesülettel közösen megkísérli megmérni a fesztivál ÖKOLÁBNYOMát. Az ökolábnyom számítással az derül ki, hogy mennyivel fogyasztunk többet vagy kevesebbet annál, mint ami a ránk eső rész alapján nekünk járna.

A fesztivált követően kiszámítják, mennyi CO2-t bocsátottak ki és ennek elnyelésére fákat ültetnek a fesztivál területén.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo