A Lidl a környezettudatosság jegyében kiemelt figyelmet fordít a műanyag felhasználás minimalizálására. Az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentse a műanyag felhasználását és a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át újrahasznosíthatóvá tegye.
A vállalat műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának megfelelően megszüntette kínálatában az egyszer használatos műanyag termékek, többek között a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését, melyeket a lehetőségek szerint minél fenntarthatóbb alternatívákkal helyettesített.
„A Lidl Magyarország az egyszer használatos műanyag termékek kivezetése által évente mintegy 37 tonna műanyagot spórol meg. Ahol lehetséges, fenntarthatóbb alternatívákkal helyettesítjük ezeket. Felelős vállalatként tovább kívánjuk folytatni a felhasznált műanyag mennyiségét csökkentő intézkedéseinket, hogy hosszú távon hozzájáruljunk környezetünk megóvásához és a Schwarz csoport REsetPlastic stratégiájához.” – mondta Tőzsér Judit a vállalat kommunikációs vezetője.A Lidl beszállítóival együttműködve környezetkímélőbb alternatívákból és újrahasznosítható anyagok felhasználásával biztosítja vásárlóközönsége számára a már jól ismert és kedvelt termékeket, így a szezonális kínálatban elérhető papírpoharakat, papírtányérokat, papír szívószálakat, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérokat, valamint fa evőeszközöket. A termékfejlesztéseknek köszönhetően az áruházlánc Cien saját márkás fültisztító pálcika anyaga papír alapú lett, így 100%-ban műanyagmentes és újrahasznosítható csomagolásban kerül a polcokra. A fenntartható, újrahasznosítható anyagoknak köszönhetően igyekszik a vállalat hozzájárulni környezetünk, természetei erőforrásaink védelméhez.