Sorra jönnek az elektromos autók

Kína belátható időn belül el akarja tiltani a belsőégésű motorokkal felszerelt járműveket - ugyanezt tervezi az USA legnagyobb állama, Kalifornia. A következmény: a nagy autógyártók sorra jelentik be, hogy felgyorsítják elektromos kocsijaik gyártását.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A General Motors, Amerika legnagyobb autógyártója, hétfőn bejelentette: húsz új, teljesen elektromos meghajtású típust bocsát ki 2023-ig, kettőt ezek közül már a következő másfél évben. A bejelentést aligha véletlenül időzítették így, egy nappal a nagy vetélytárs már korábban jelzett sajtófogadása előtt, amelyen a Ford arról tájékoztatott: 4.5 milliárd dolláros beruházással a következő öt évben 13 elektromos kocsitípust dob piacra. A  cég tervei szerint már 2020-ban forgalomba kerül az az autójuk, amely 500 km-t tud megtenni akkumulátoraival.

fotó: wikipedia

Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója ugyanakkor óvott attól, hogy ráeröltessék ezeket a járműveket a fogyasztókra - azokra kell bízni a döntést, milyen autót vásárolnak, mondotta. A GM nem szab határidőt, továbbra is gyárt majd robbanómotoros személykocsikat, teherjárműveket és SUV-okat. A cég elektro-autója, a Chevrolet Bolt, eddig elhanyagolható számban talált gazdára.

Gogoro és GoStation – hódít a cserélhető akkus robogó
Sokat ígérő megoldással hódít elektromos robogók tajvani gyártója: hosszadalmas töltés helyett az állomásokon akkut cserélünk és már indulhatunk is tovább.
Bár a kormány adókedvezménnyel támogatja az elektro-autók elterjedését, az amerikaiak 2017 első hét hónapjában azokból csak mintegy 60.000-et vettek és ugyanennyi hibrid modellt vásároltak - azaz e járművek még mindig csak a piac 1 százalékát teszik ki. A gyártók iránya ugyanakkor hasonló ahhoz, amit vetélytársaik vettek: a VW  és a Daimler-Benz is elektromos kocsik százezres nagyságrendben való gyártását készíti elő, a kínai kézben lévő Volvo pedig úgy döntött, hogy a jövőben valamennyi típusa csak elektromos, hibrid, vagy gázmeghajtással készül majd.

Az elektromos autók piacának alakulására egyébként is Kína lehet a legnagyobb hatással: az országban máris százezres nagyságrendben veszik ezeket a kocsikat,  2019-re 400.000 feletti  eladásokkal számolnak, ami a világpiac két ötödét jelenti majd.

(New York Times – Guardian)

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo