Sorra jönnek az elektromos autók

Kína belátható időn belül el akarja tiltani a belsőégésű motorokkal felszerelt járműveket - ugyanezt tervezi az USA legnagyobb állama, Kalifornia. A következmény: a nagy autógyártók sorra jelentik be, hogy felgyorsítják elektromos kocsijaik gyártását.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A General Motors, Amerika legnagyobb autógyártója, hétfőn bejelentette: húsz új, teljesen elektromos meghajtású típust bocsát ki 2023-ig, kettőt ezek közül már a következő másfél évben. A bejelentést aligha véletlenül időzítették így, egy nappal a nagy vetélytárs már korábban jelzett sajtófogadása előtt, amelyen a Ford arról tájékoztatott: 4.5 milliárd dolláros beruházással a következő öt évben 13 elektromos kocsitípust dob piacra. A  cég tervei szerint már 2020-ban forgalomba kerül az az autójuk, amely 500 km-t tud megtenni akkumulátoraival.

fotó: wikipedia

Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója ugyanakkor óvott attól, hogy ráeröltessék ezeket a járműveket a fogyasztókra - azokra kell bízni a döntést, milyen autót vásárolnak, mondotta. A GM nem szab határidőt, továbbra is gyárt majd robbanómotoros személykocsikat, teherjárműveket és SUV-okat. A cég elektro-autója, a Chevrolet Bolt, eddig elhanyagolható számban talált gazdára.

Gogoro és GoStation – hódít a cserélhető akkus robogó
Sokat ígérő megoldással hódít elektromos robogók tajvani gyártója: hosszadalmas töltés helyett az állomásokon akkut cserélünk és már indulhatunk is tovább.
Bár a kormány adókedvezménnyel támogatja az elektro-autók elterjedését, az amerikaiak 2017 első hét hónapjában azokból csak mintegy 60.000-et vettek és ugyanennyi hibrid modellt vásároltak - azaz e járművek még mindig csak a piac 1 százalékát teszik ki. A gyártók iránya ugyanakkor hasonló ahhoz, amit vetélytársaik vettek: a VW  és a Daimler-Benz is elektromos kocsik százezres nagyságrendben való gyártását készíti elő, a kínai kézben lévő Volvo pedig úgy döntött, hogy a jövőben valamennyi típusa csak elektromos, hibrid, vagy gázmeghajtással készül majd.

Az elektromos autók piacának alakulására egyébként is Kína lehet a legnagyobb hatással: az országban máris százezres nagyságrendben veszik ezeket a kocsikat,  2019-re 400.000 feletti  eladásokkal számolnak, ami a világpiac két ötödét jelenti majd.

(New York Times – Guardian)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo