Sorra jönnek az elektromos autók

Kína belátható időn belül el akarja tiltani a belsőégésű motorokkal felszerelt járműveket - ugyanezt tervezi az USA legnagyobb állama, Kalifornia. A következmény: a nagy autógyártók sorra jelentik be, hogy felgyorsítják elektromos kocsijaik gyártását.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A General Motors, Amerika legnagyobb autógyártója, hétfőn bejelentette: húsz új, teljesen elektromos meghajtású típust bocsát ki 2023-ig, kettőt ezek közül már a következő másfél évben. A bejelentést aligha véletlenül időzítették így, egy nappal a nagy vetélytárs már korábban jelzett sajtófogadása előtt, amelyen a Ford arról tájékoztatott: 4.5 milliárd dolláros beruházással a következő öt évben 13 elektromos kocsitípust dob piacra. A  cég tervei szerint már 2020-ban forgalomba kerül az az autójuk, amely 500 km-t tud megtenni akkumulátoraival.

fotó: wikipedia

Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója ugyanakkor óvott attól, hogy ráeröltessék ezeket a járműveket a fogyasztókra - azokra kell bízni a döntést, milyen autót vásárolnak, mondotta. A GM nem szab határidőt, továbbra is gyárt majd robbanómotoros személykocsikat, teherjárműveket és SUV-okat. A cég elektro-autója, a Chevrolet Bolt, eddig elhanyagolható számban talált gazdára.

Gogoro és GoStation – hódít a cserélhető akkus robogó
Sokat ígérő megoldással hódít elektromos robogók tajvani gyártója: hosszadalmas töltés helyett az állomásokon akkut cserélünk és már indulhatunk is tovább.
Bár a kormány adókedvezménnyel támogatja az elektro-autók elterjedését, az amerikaiak 2017 első hét hónapjában azokból csak mintegy 60.000-et vettek és ugyanennyi hibrid modellt vásároltak - azaz e járművek még mindig csak a piac 1 százalékát teszik ki. A gyártók iránya ugyanakkor hasonló ahhoz, amit vetélytársaik vettek: a VW  és a Daimler-Benz is elektromos kocsik százezres nagyságrendben való gyártását készíti elő, a kínai kézben lévő Volvo pedig úgy döntött, hogy a jövőben valamennyi típusa csak elektromos, hibrid, vagy gázmeghajtással készül majd.

Az elektromos autók piacának alakulására egyébként is Kína lehet a legnagyobb hatással: az országban máris százezres nagyságrendben veszik ezeket a kocsikat,  2019-re 400.000 feletti  eladásokkal számolnak, ami a világpiac két ötödét jelenti majd.

(New York Times – Guardian)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo