A „repülés szégyene” kifejezés a repülőutak környezetszennyező hatása miatti bűntudatra, szégyenérzetre utal, a közösségi médiában pedig nagyon gyorsan terjed – írja az Airportal.
Egy friss felmérés szerint 5-ből 1 svéd választotta a vonatozást repülés helyett 2018-ban, így nem meglepő, hogy a vasúti közlekedés rekordszámot produkált 32 millió utassal.
Az állami vasútvállalat 21 százalékos növekedést tapasztalt az üzleti utasok körében 2018–2019 telén, a kormány pedig bejelentette, hogy 2022-től kezdődően éjszakai vonatokat fog üzemeltetni a fontosabb európai nagyvárosokba.
A mozgalom legnagyobb vesztesei a légitársaságok. A Swedavia utasforgalma folyamatosan
A Scandinavian Airlines (SAS) forgalmára sincs túl pozitív hatással a mozgalom népszerűsége. A légitársaság számos környezetbarát intézkedést tervez bevezetni annak érdekében, hogy javítson a megítélésén. Egyebek között több bioüzemanyagot, modernebb, kisebb fogyasztású gépeket ígér.
Ha elegendő szabadidővel rendelkezünk, Európán belül jó alternatíva lehet a vonatozás repülés helyett, azonban a tengerentúli utakról nem sokan mondanának le teljes mértékben csupán a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése miatt. Az már a jövő zenéje, hogy a mozgalom hosszabb távon is megmarad-e, és még nagyobb hatást fog-e gyakorolni a svéd és az európai légi közlekedésre, esetleg más országokban is elterjed-e.