Pár év és elektromobilok leszünk a tervek szerint

Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két éve van arra, hogy felállítsa szakpolitikai keretét az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló új EU-s irányelv szerint. Öt év múlva már Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet az utakon.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

Az Európai Unió célkitűzése szerint 2020-ra a megújuló energiaforrásokból előállított energia részarányának 10 százalékot kell elérnie a közlekedési ágazatban. Ezt a célt szolgálja a 2014. november 17-én hatályba lépett uniós irányelv, amely minden egyes tagállama számára meghatározza az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítését. Az egyes országok az Európai Uniónak megküldött nemzeti szakpolitikai kereteik révén biztosítják, hogy 2020. december 31-ig elérik az általuk becsült és vállalt töltőállomások kiépítését. Az irányelv szerint tíz autónként legalább egy töltőállomást célszerű alapul venni, az autók típusának, a töltési technológiának és a rendelkezésre álló magán-töltőállomások függvényében is.

„Az irányelvnek köszönhetően meghatározhatók az első és legfontosabb lépések. A hosszú távú célok elérése érdekében értékelni kell az elektromosautó-piac jelenlegi helyzetét, meg kell határozni az elérhető lehetőségeket és az elérni kívánt célokat, illetve szükséges egy olyan jogi környezet megteremtése is, amely a töltőállomások problémamentes kiépítését segíti elő. Erre az Európai Unió két évet adott a tagállamoknak, amely meglátásunk szerint probléma nélkül teljesíthető. A Magyar Elektromobilitás Szövetség által javasolt ösztönzők megvalósulása esetén 2020-ra reálisan 30.000 elektromos gépjárművet és 7.000 publikus töltőpont kiépítését tartjuk reálisnak, amellyel jelentős szerepet tudunk vállalni a nemzetközi infrastruktúrában” – mondta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség alelnöke.

Tekintettel a jogszabályok által meghatározott feladatokra, a szövetség egy szakmai kerekasztal fórum összehívásán dolgozik, amelynek célja az ország előtt álló, az elektromobilitással kapcsolatos legfontosabb irányok kijelölése lesz – tette hozzá Stekl László, a szövetség elnöke.

Célkitűzések 2030-ig
A direktíva meghatározza azokat a minimális célokat, amiket 2020-ig, ’25-ig és ’30-ig el kell érnie a tagállamoknak ezen a területen (egyes esetekben ezek alól felmentés kapható, ha bizonyíthatóan káros lenne teljesítésük az ország számára). 2020-ig legalább a városias területeken ki kell építeni az elektromos és CNG (Compressed Natural Gas, sűrített földgáz) közúti közlekedést lehetővé tevő infrastruktúrát. Emellett legalább a TEN-T Transzeurópai Közlekedési Hálózatba tartozó európai stratégiai útvonalak mentén ki kell építeni 2020-ig a CNG, 2025-ig az LNG (Liquefied Natural Gas, cseppfolyós gáz) szárazföldi, míg 2025-ig az elektromos és 2030-ig az LNG vízi közlekedést lehetővé tevő infrastruktúrát.
 

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo