Pár év és elektromobilok leszünk a tervek szerint

Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két éve van arra, hogy felállítsa szakpolitikai keretét az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló új EU-s irányelv szerint. Öt év múlva már Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet az utakon.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Kép:Pixabay

Az Európai Unió célkitűzése szerint 2020-ra a megújuló energiaforrásokból előállított energia részarányának 10 százalékot kell elérnie a közlekedési ágazatban. Ezt a célt szolgálja a 2014. november 17-én hatályba lépett uniós irányelv, amely minden egyes tagállama számára meghatározza az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítését. Az egyes országok az Európai Uniónak megküldött nemzeti szakpolitikai kereteik révén biztosítják, hogy 2020. december 31-ig elérik az általuk becsült és vállalt töltőállomások kiépítését. Az irányelv szerint tíz autónként legalább egy töltőállomást célszerű alapul venni, az autók típusának, a töltési technológiának és a rendelkezésre álló magán-töltőállomások függvényében is.

„Az irányelvnek köszönhetően meghatározhatók az első és legfontosabb lépések. A hosszú távú célok elérése érdekében értékelni kell az elektromosautó-piac jelenlegi helyzetét, meg kell határozni az elérhető lehetőségeket és az elérni kívánt célokat, illetve szükséges egy olyan jogi környezet megteremtése is, amely a töltőállomások problémamentes kiépítését segíti elő. Erre az Európai Unió két évet adott a tagállamoknak, amely meglátásunk szerint probléma nélkül teljesíthető. A Magyar Elektromobilitás Szövetség által javasolt ösztönzők megvalósulása esetén 2020-ra reálisan 30.000 elektromos gépjárművet és 7.000 publikus töltőpont kiépítését tartjuk reálisnak, amellyel jelentős szerepet tudunk vállalni a nemzetközi infrastruktúrában” – mondta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség alelnöke.

Tekintettel a jogszabályok által meghatározott feladatokra, a szövetség egy szakmai kerekasztal fórum összehívásán dolgozik, amelynek célja az ország előtt álló, az elektromobilitással kapcsolatos legfontosabb irányok kijelölése lesz – tette hozzá Stekl László, a szövetség elnöke.

Célkitűzések 2030-ig
A direktíva meghatározza azokat a minimális célokat, amiket 2020-ig, ’25-ig és ’30-ig el kell érnie a tagállamoknak ezen a területen (egyes esetekben ezek alól felmentés kapható, ha bizonyíthatóan káros lenne teljesítésük az ország számára). 2020-ig legalább a városias területeken ki kell építeni az elektromos és CNG (Compressed Natural Gas, sűrített földgáz) közúti közlekedést lehetővé tevő infrastruktúrát. Emellett legalább a TEN-T Transzeurópai Közlekedési Hálózatba tartozó európai stratégiai útvonalak mentén ki kell építeni 2020-ig a CNG, 2025-ig az LNG (Liquefied Natural Gas, cseppfolyós gáz) szárazföldi, míg 2025-ig az elektromos és 2030-ig az LNG vízi közlekedést lehetővé tevő infrastruktúrát.
 

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo