Összefogás az elektronikai hulladékok jobb hasznosításáért

Az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) négy nagy áruházlánc és két hulladékkezelő vállalkozás összefogásával indította el idei első kampányát. A „Belső értékek – A megkopott külső értékes belsőt takar” címet viselő akció keretében az elektromos és elektronikai hulladék (röviden: e+e-hulladék) gyűjtésének fontosságára és lehetőségeire hívják fel közösen a figyelmet a január 11. és február 9. közötti hétvégéken. Az akció célja, hogy a szereplők gazdasági érdekeiket félretéve, együtt álljanak ki egy közös ügy, a környezetvédelem mellett.

A „Belső értékek – e+e-hulladék” gyűjtőakció és nyereményjáték keretében öt hétvégén át összesen 88 helyszínen veszik vissza a régi, megunt, működő vagy akár működésképtelen kis és nagy háztartási gépeket, szórakoztató elektronikai és számítástechnikai berendezéseket és barkácsgépeket. Ezekért cserébe a résztvevők azonnali ajándékot kapnak, és a nyereményjáték keretében övék lehet a fődíj, egy személyautó is.

A kezdeményezés legfontosabb üzenete, hogy csak összefogással, együttműködéssel, időnként saját érdekeinket háttérbe szorítva valósítható meg az e+e-hulladékok nagyobb arányú hasznosítása és ennek köszönhetően környezetünk fenntarthatósága. A kampány másik kiemelt célja a lakosság ismereteinek bővítése a témában: azt elérni, hogy az emberek ne otthon gyűjtsék és ne a kukába dobják ki ezeket az esetenként veszélyes hulladéknak minősülő alkatrészeket is tartalmazó hulladékokat, hanem vigyék vissza az áruházakba, hogy később a megfelelő előkezelést követően újrahasznosulhassanak.

Kép: Flickr

Kéz a kézben az OHÜ, az áruházláncok és a hulladékkezelők

A „Belső értékek – e+e-hulladék” gyűjtőakcióban és nyereményjátékban a bauMax, a Praktiker, a Media Markt és az INTERSPAR áruházlánc vesz részt. Az elektromos és elektronikai hulladékokat ezeknek a láncoknak bármelyik hazai üzletébe vissza lehet vinni az érintett hétvégéken (kivételt képez a Praktiker, amelynek áruházaiban négy teljes héten át tart a kampány). Az akció keretében az üzletekbe visszavitt e+e-hulladék összegyűjtéséről, valamint újrahasznosításra való előkészítéséről a FE-GROUP INVEST Zrt. és az Inter-Metal Recycling Kft. gondoskodik.

A gyűjtőakció és a nyereményjáték menete

Aki beviszi az otthon feleslegessé vált elektromos és elektronikai eszközöket (például mosógép, hűtő, vasaló, hajszárító, számítógép, telefon, mobiltelefon, televízió, rádió, MP3- és MP4-lejátszó, fúrógép, varrógép, vérnyomásmérő) bármelyik partneráruházba, minden egyes leadott termék után 1000 forint értékű vásárlási utalványt kap ajándékba. A kupon akár helyben, akár később is – legfeljebb 2014. március 31-ig – beváltható. Minden további részlet itt.

 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo