Összefogás az elektronikai hulladékok jobb hasznosításáért

Az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) négy nagy áruházlánc és két hulladékkezelő vállalkozás összefogásával indította el idei első kampányát. A „Belső értékek – A megkopott külső értékes belsőt takar” címet viselő akció keretében az elektromos és elektronikai hulladék (röviden: e+e-hulladék) gyűjtésének fontosságára és lehetőségeire hívják fel közösen a figyelmet a január 11. és február 9. közötti hétvégéken. Az akció célja, hogy a szereplők gazdasági érdekeiket félretéve, együtt álljanak ki egy közös ügy, a környezetvédelem mellett.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A „Belső értékek – e+e-hulladék” gyűjtőakció és nyereményjáték keretében öt hétvégén át összesen 88 helyszínen veszik vissza a régi, megunt, működő vagy akár működésképtelen kis és nagy háztartási gépeket, szórakoztató elektronikai és számítástechnikai berendezéseket és barkácsgépeket. Ezekért cserébe a résztvevők azonnali ajándékot kapnak, és a nyereményjáték keretében övék lehet a fődíj, egy személyautó is.

A kezdeményezés legfontosabb üzenete, hogy csak összefogással, együttműködéssel, időnként saját érdekeinket háttérbe szorítva valósítható meg az e+e-hulladékok nagyobb arányú hasznosítása és ennek köszönhetően környezetünk fenntarthatósága. A kampány másik kiemelt célja a lakosság ismereteinek bővítése a témában: azt elérni, hogy az emberek ne otthon gyűjtsék és ne a kukába dobják ki ezeket az esetenként veszélyes hulladéknak minősülő alkatrészeket is tartalmazó hulladékokat, hanem vigyék vissza az áruházakba, hogy később a megfelelő előkezelést követően újrahasznosulhassanak.

Kép: Flickr

Kéz a kézben az OHÜ, az áruházláncok és a hulladékkezelők

A „Belső értékek – e+e-hulladék” gyűjtőakcióban és nyereményjátékban a bauMax, a Praktiker, a Media Markt és az INTERSPAR áruházlánc vesz részt. Az elektromos és elektronikai hulladékokat ezeknek a láncoknak bármelyik hazai üzletébe vissza lehet vinni az érintett hétvégéken (kivételt képez a Praktiker, amelynek áruházaiban négy teljes héten át tart a kampány). Az akció keretében az üzletekbe visszavitt e+e-hulladék összegyűjtéséről, valamint újrahasznosításra való előkészítéséről a FE-GROUP INVEST Zrt. és az Inter-Metal Recycling Kft. gondoskodik.

A gyűjtőakció és a nyereményjáték menete

Aki beviszi az otthon feleslegessé vált elektromos és elektronikai eszközöket (például mosógép, hűtő, vasaló, hajszárító, számítógép, telefon, mobiltelefon, televízió, rádió, MP3- és MP4-lejátszó, fúrógép, varrógép, vérnyomásmérő) bármelyik partneráruházba, minden egyes leadott termék után 1000 forint értékű vásárlási utalványt kap ajándékba. A kupon akár helyben, akár később is – legfeljebb 2014. március 31-ig – beváltható. Minden további részlet itt.

 

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo