Ön is 10 százalékkal csökkentheti életmódja CO2-emisszióját

A  hétköznapi emberek nem tehetetlenek a globális klímaváltozás ellen, ezt üzeni minden idők legsikeresebb nemzetközi klímavédelmi kampánya, a 10:10. A kezdeményezés az  Egyesült Királyságban indult útjára 2009-ben Franny Armstrong, a Hülyeség  kora című nálunk is bemutatott film rendezőjének kezdeményezésére. 2010 tavasza óta több mint  37 ország csatlakozott a kampányhoz helybeli önkéntesek munkája révén.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A "Hülyesé kora" című dokumentumfilmben látható egy házaspár, akik pontosan számolgatják, fogyasztásukkal, életvitelükkel mennyi széndioxidot juttatnak a légkörbe. A tavaly indult kampányhoz közel 100 000 magánszemély és mintegy 10 000 vállalat, oktatási  intézmény és más szervezet csatlakozott időközben. Ezentúl ők is számolják.

Hazánkban idén júliusban indult útjára a 10:10 a  gödöllői Szent István Egyetem Klímairodájának önkénteseivel. A kezdeményezés fővédnöke Greg Dorey budapesti brit nagykövet. A nemzetközi kampányhoz csatlakozók között megtalálhatók neves közéleti személyiségek, egész városok (pl. Bordeaux), jelentős multinacionális cégek, futballcsapatok, a londoni metró, rock fesztiválok, önkormányzatok, sőt még az új brit kabinet is, amely hivatalba lépése első napján feliratkozott a 10:10-re.

A kampány lényege, hogy aki feliratkozik, elkötelezi magát széndioxid-kibocsátásának 10 százalékos csökkentése  mellett 2010-ben. Ez nemcsak konkrét, kézzelfogható és elérhető cél, amivel energiát és ezáltal pénzt is spórolunk, de szakértők szerint évente ennyi szükséges ahhoz, hogy elkerüljünk egy lehetséges klímakatasztrófát.  

Nem lesz megdorgálva az sem, akinek nem sikerül elérni a 10 százalékos célt, hiszen minden próbálkozás már eleve dicsérendő és minden mennyiségű emisszió-csökkentés üdvözlendő. A kampány azért is jó, mert mindenkihez szól: a sarki zöldségestől a vállalati vezetőkön át a miniszterelnökig.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo