A "Hülyesé kora" című dokumentumfilmben látható egy házaspár, akik pontosan számolgatják, fogyasztásukkal, életvitelükkel mennyi széndioxidot juttatnak a légkörbe. A tavaly indult kampányhoz közel 100 000 magánszemély és mintegy 10 000 vállalat, oktatási intézmény és más szervezet csatlakozott időközben. Ezentúl ők is számolják.
Hazánkban idén júliusban indult útjára a 10:10 a gödöllői Szent István Egyetem Klímairodájának önkénteseivel. A kezdeményezés fővédnöke Greg Dorey budapesti brit nagykövet. A nemzetközi kampányhoz csatlakozók között megtalálhatók neves közéleti személyiségek, egész városok (pl. Bordeaux), jelentős multinacionális cégek, futballcsapatok, a londoni metró, rock fesztiválok, önkormányzatok, sőt még az új brit kabinet is, amely hivatalba lépése első napján feliratkozott a 10:10-re.
A kampány lényege, hogy aki feliratkozik, elkötelezi magát széndioxid-kibocsátásának 10 százalékos csökkentése mellett 2010-ben. Ez nemcsak konkrét, kézzelfogható és elérhető cél, amivel energiát és ezáltal pénzt is spórolunk, de szakértők szerint évente ennyi szükséges ahhoz, hogy elkerüljünk egy lehetséges klímakatasztrófát.
Nem lesz megdorgálva az sem, akinek nem sikerül elérni a 10 százalékos célt, hiszen minden próbálkozás már eleve dicsérendő és minden mennyiségű emisszió-csökkentés üdvözlendő. A kampány azért is jó, mert mindenkihez szól: a sarki zöldségestől a vállalati vezetőkön át a miniszterelnökig.