Nem számolnak a klímaválság pénzügyi kockázataival a cégek

A befektetők határozott elvárásai ellenére a vállalatok alig harmada tudja megfelelően bemutatni pénzügyi jelentéseiben, hogy milyen hatása lesz az éghajlatváltozásnak a működésére – állapítja meg az EY legfrissebb, globális klímakockázati barométere.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A környezettudatos befektetők egyre inkább figyelembe veszik beruházásaiknál a klíma-kockázatokat, ami komoly nyomást helyez a vállalkozásokra. Az EY elemzése szerint ezt a trendet már a döntéshozók is felismerték, amit bizonyít, hogy a céges stratégiákban erősebben érvényesülnek a fenntarthatósági szempontok, mint egy éve (85 százalékra emelkedett a tavalyi 70 százalékról). Az Egyesült Királyságban például a vállalatok 99 százaléka már közöl információt az éghajlatváltozás hatásairól riportjaiban.

Még mindig nem adnak elég választ a kérdésekre (Fotó: Depositphotos)
Még mindig nem adnak elég választ a kérdésekre (Fotó: Depositphotos)

A klímahelyzet pénzügyi kockázatairól szóló vállalati jelentések minősége (43 százalék) azonban látványosan elmarad az ajánlottól. Közép- és Kelet-Európában ráadásul a 10 százalékos előrelépés (34 százalék) ellenére is jóval a globális átlag alatt maradt a riportok színvonala. Ez abból adódik, hogy miközben egyre több társaság számol be a kockázatokról, és fogalmaz meg akár érdemi lépéseket is a kezelésük érdekében, számszerűsíthető információt nem, vagy csak nagyon korlátozottan tudnak közölni.

„A vállalkozások sokkal nyíltabban beszélnek már az éghajlatváltozás veszélyeiről, de még mindig nem adnak megfelelő választ ezekre a problémákra, miközben a befektetők és a vásárlóik is ezt várják el tőlük” – mutatott rá Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímaváltozási Szolgáltatások Üzletág vezetője. „A klímakockázatokkal kapcsolatos adathiány megszűntetésére a jegybank is kiemelt figyelmet fog fordítani, így hamarosan lépéskényszerbe kerülhetnek a hazai cégek” – tette hozzá.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo