Nem kap lélegzetet Budapest

Nem csak Budapesten, az egész országban egészséget pusztító szmogos levegőtől szenvedünk. Legrosszabb a helyzet Budapesten és a vonzáskörzetében. A klímaváltozás miatti, egyre kiszámíthatatlanabb időjárási viszonyok befolyásolására elég kicsi az esélyünk, de a levegőszennyezés csökkentése érdekében sokkal többet tehetnénk. Élhetőbb várost kérnek a budapestiek. Egy, az origo.hu által elemzett tanulmány szerint a sokak által vitatott budapesti olimpiai beruházások ebben rengeteget segítenének.

Kép: MTI

Elegendő, s megnyugtató megoldás, ha a katasztrofális levegőhelyzeten csak ideiglenes intézkedésekkel próbálunk enyhíteni? Ideig-óráig korlátozzuk a gépkocsi-forgalmat?

A szakemberek szerint nem: óriási beruházások kellenek a főváros áteresztőképességének javítására, az oxigént termelő zöld növényzet szaporítására, a város elkerülő MO-ás budai szakaszának kiépítésére, a bejövő és kimenő forgalom gyorsítására – hogy a reggel és esti csúcsforgalom órákig tartó kipufogó-gázától megmeneküljön a város. Hídjaink túlterheltsége elviselhetetlenül meghosszabbítja az A-ból B-pontba eljutás idejét, ami nem csak a levegőt terheli, de hatalmas munkából kiesett időt is okoz, nem beszélve a stresszfaktorról, az idővel versenyt futó emberek túlterheltségének következményeiről. (Tízből nyolc város levegője egyébként is veszélyes az emberi egészségre!)

Budapest bajban van. A károsanyag-kibocsátás csökkentése önmagában nem elegendő megoldás, sürgősen meg kell erősíteni a közösségi közlekedést. Felgyorsítani a tervekben meglévő, de pénz hiányában nagyon lassan haladó infrastrukturális beruházásokat: a hidak tehermentesítését új hidakkal, az utak kiszélesítését, a bicikliutak hosszának növelését, az MO-es körgyűrű bezárását stb.

Egy, az origo.hu által hivatkozott tanulmány szerint a sokak által támadott 2024-es budapesti Olimpia terveiben szereplő beruházások, s az erre a kormány által rendelkezésre bocsátandó források rendkívül felgyorsíthatják az infrastruktúra-fejlesztést. Állítólag gyorsítóként működnének, előre hozva a főváros fejlesztéseit. Például a Galvani híd  megépítésével 42 ezer  autó 67 tonna széndioxid-kibocsátásától mentesülne a belváros. A Duna-rakpartjainak kiépítését, a zöld felületek szaporodását, a nagyobb gyalogos- és bicikliforgalmat is erősen előmozdíthatják az olimpia miatti beruházások - írta a hírportál.

Szerző:

D. M.

Na, erre nagyon kéne az uniós pénz
Miközben a kormány éppen azon igyekszik, hogy forrásokat vonjon el a lakossági energiahatékonysági pályázatokra szánt összegből, a magyarok jelentős részének, több millió embernek mindennapi gondot jelent, mivel fűtse az otthonát télen. Sokan visszanyúlnak a nem hatékony vegyes tüzeléshez, ami miatt sokkolóan magas a légszennyezettség.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo