Nem halasztható tovább: Manhattant is eléri a dugódíj

New York a taxikra és a bérelt autókra már idén bevezetheti a dugódíjat, 2020-tól pedig minden autósnak legalább 12 dollárba, teherkocsiknak a duplájába kerülhet a behajtás Manhattanbe.

 

Andrew Cuomo, az állam kormányzója dolgoztatta ki a tervet, amellyel New York követné Szingapúr, London, Milánó és Stockholm példáját, egyúttal az első amerikai város lenne, ahol fizetni kell a belső övezetbe való behajtásért.

Az intézkedést már a 70-es évek óta tervezik, de eddig meghiúsult a nagyváros vezetőinek ellenállásán. Cuomo szerint azonban a lépés nem halasztható tovább, mert a nagyváros forgalma egyre jobban megbénul és nincs elég pénz a leromlott tömegközlekedési hálózat felújítására.

Pixabay

Az elgondolás szerint Manhattan 60. utcától délre terjedő részére vezetnék be a dugódíjat, amely alól nem mentesülnének az ott lakók sem. A teherkocsik kereken 25 dollárt fizetnének egy behajtásért, a taxik és a bérelt autók esetében 2, illetve 5 dollárba kerülne egy út.

Az új technika segítségével rendszámfelismerő kamerákkal rögzítenék a forgalmat és vetnék kik a díjat a metropolisnak ezen a

Meglepő módon nem szeretnénk dugódíjat fizetni
Mekkora összeget lenne hajlandó fizetni dugódíjként? Milyen közösségi közlekedési eszközöket ismer? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kereste a választ a Europcar Autókölcsönző mini kutatásában, amiből kiderült, hogy a megkérdezettek 72%-a szerint bevezetik hazánkban a dugódíjat.
részén és abból évi 1,5 milliárd dolláros bevételre számítanak. A pénzre égetően szükség van a leromlott földalatti és a buszhálózat felújításához.

A 9 millió lakosú város, amelyben tavaly 20 millió turista járt, a járműforgalom zsúfoltsága tekintetében a harmadik a világon, az Egyesült Államokban a második helyen vannak. A rengeteg ingázó csakúgy tovább lassítja a forgalmat, mint az Uber és társaik megjelenése.

A felmérések szerint a túlzsúfoltság New York körzete gazdaságának évente mintegy 20 milliárd dolláros kárt okoz, szemben a 2006-os 13 milliárddal.

(Forrás: The New York Times).

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo