Nem halasztható tovább: Manhattant is eléri a dugódíj

New York a taxikra és a bérelt autókra már idén bevezetheti a dugódíjat, 2020-tól pedig minden autósnak legalább 12 dollárba, teherkocsiknak a duplájába kerülhet a behajtás Manhattanbe.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Andrew Cuomo, az állam kormányzója dolgoztatta ki a tervet, amellyel New York követné Szingapúr, London, Milánó és Stockholm példáját, egyúttal az első amerikai város lenne, ahol fizetni kell a belső övezetbe való behajtásért.

Az intézkedést már a 70-es évek óta tervezik, de eddig meghiúsult a nagyváros vezetőinek ellenállásán. Cuomo szerint azonban a lépés nem halasztható tovább, mert a nagyváros forgalma egyre jobban megbénul és nincs elég pénz a leromlott tömegközlekedési hálózat felújítására.

Pixabay

Az elgondolás szerint Manhattan 60. utcától délre terjedő részére vezetnék be a dugódíjat, amely alól nem mentesülnének az ott lakók sem. A teherkocsik kereken 25 dollárt fizetnének egy behajtásért, a taxik és a bérelt autók esetében 2, illetve 5 dollárba kerülne egy út.

Az új technika segítségével rendszámfelismerő kamerákkal rögzítenék a forgalmat és vetnék kik a díjat a metropolisnak ezen a

Meglepő módon nem szeretnénk dugódíjat fizetni
Mekkora összeget lenne hajlandó fizetni dugódíjként? Milyen közösségi közlekedési eszközöket ismer? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kereste a választ a Europcar Autókölcsönző mini kutatásában, amiből kiderült, hogy a megkérdezettek 72%-a szerint bevezetik hazánkban a dugódíjat.
részén és abból évi 1,5 milliárd dolláros bevételre számítanak. A pénzre égetően szükség van a leromlott földalatti és a buszhálózat felújításához.

A 9 millió lakosú város, amelyben tavaly 20 millió turista járt, a járműforgalom zsúfoltsága tekintetében a harmadik a világon, az Egyesült Államokban a második helyen vannak. A rengeteg ingázó csakúgy tovább lassítja a forgalmat, mint az Uber és társaik megjelenése.

A felmérések szerint a túlzsúfoltság New York körzete gazdaságának évente mintegy 20 milliárd dolláros kárt okoz, szemben a 2006-os 13 milliárddal.

(Forrás: The New York Times).

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo