Nem halasztható tovább: Manhattant is eléri a dugódíj

New York a taxikra és a bérelt autókra már idén bevezetheti a dugódíjat, 2020-tól pedig minden autósnak legalább 12 dollárba, teherkocsiknak a duplájába kerülhet a behajtás Manhattanbe.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

Andrew Cuomo, az állam kormányzója dolgoztatta ki a tervet, amellyel New York követné Szingapúr, London, Milánó és Stockholm példáját, egyúttal az első amerikai város lenne, ahol fizetni kell a belső övezetbe való behajtásért.

Az intézkedést már a 70-es évek óta tervezik, de eddig meghiúsult a nagyváros vezetőinek ellenállásán. Cuomo szerint azonban a lépés nem halasztható tovább, mert a nagyváros forgalma egyre jobban megbénul és nincs elég pénz a leromlott tömegközlekedési hálózat felújítására.

Pixabay

Az elgondolás szerint Manhattan 60. utcától délre terjedő részére vezetnék be a dugódíjat, amely alól nem mentesülnének az ott lakók sem. A teherkocsik kereken 25 dollárt fizetnének egy behajtásért, a taxik és a bérelt autók esetében 2, illetve 5 dollárba kerülne egy út.

Az új technika segítségével rendszámfelismerő kamerákkal rögzítenék a forgalmat és vetnék kik a díjat a metropolisnak ezen a

Meglepő módon nem szeretnénk dugódíjat fizetni
Mekkora összeget lenne hajlandó fizetni dugódíjként? Milyen közösségi közlekedési eszközöket ismer? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kereste a választ a Europcar Autókölcsönző mini kutatásában, amiből kiderült, hogy a megkérdezettek 72%-a szerint bevezetik hazánkban a dugódíjat.
részén és abból évi 1,5 milliárd dolláros bevételre számítanak. A pénzre égetően szükség van a leromlott földalatti és a buszhálózat felújításához.

A 9 millió lakosú város, amelyben tavaly 20 millió turista járt, a járműforgalom zsúfoltsága tekintetében a harmadik a világon, az Egyesült Államokban a második helyen vannak. A rengeteg ingázó csakúgy tovább lassítja a forgalmat, mint az Uber és társaik megjelenése.

A felmérések szerint a túlzsúfoltság New York körzete gazdaságának évente mintegy 20 milliárd dolláros kárt okoz, szemben a 2006-os 13 milliárddal.

(Forrás: The New York Times).

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo