A BKIK és az általa összehívott Repohár munkacsoport több mint egy éve dolgozik azon, hogy megoldást találjon a visszaváltható poharakkal kapcsolatos kihívásokra, és elősegítse az egységes piaci megoldások létrejöttét.
A munkacsoport tagjai egyetértenek abban, hogy a repohár-rendszer hatékonyan hozzájárulhat a vendéglátó- és szórakoztatóipar fenntarthatósági céljainak megvalósulásához, ehhez azonban az szükséges, hogy minél több pohár maradjon a körforgásban. Ezt támogathatja a betétdíjas rendszer, amelynek fontos eleme, hogy a fogyasztás végén a pohár díját a fogyasztó visszakapja készpénzben vagy bankkártyás megoldással. Ez egyébként a BKIK korábbi felmérése szerint az egyik legfontosabb fogyasztói elvárás is a repohár-rendszerrel kapcsolatban.
A BKIK tapasztalatai szerint a vendéglátóhelyekkel történő egyeztetések során gyakran felmerül a betéti díj jogszabályoknak megfelelő visszatéríthetősége. A Kamara ezért állásfoglalást kért a Pénzügyminisztériumtól, amely alapján összeállított egy egységes adózási és elszámolási iránymutatást. Ennek lényege, hogy nincs könyvelési, adózási akadálya annak, hogy a poharak betétdíját, vagy használati díját a pohár visszaadásakor visszatérítsék készpénzben, vagy kártyára. Az elszámolásnál a betétdíjas göngyölegek elszámolásának megfelelően kell eljárni.
A Kamara felhívja a szórakozóhelyek figyelmét arra, hogy vannak már jól működő készpénzmentes megoldások, amelyek biztosítják, hogy ne legyen szükség tokenre, és a fogyasztók – az elvárásaiknak megfelelően – ingyen használhassák a poharat. Ilyen például a Cup Revolution REVO token alkalmazása, vagy a MasterCard pénzküldési funkciója.