Egy hete holland és német Greenpeace aktivisták megakadályozták, hogy Európa egyik legnagyobb halászhajója, a Maartje Theadora, elhagyja Ijmuiden kikötőjét. Az aktivisták a 140 méter hosszú, német felségzászlójú hajót egy kábel segítségével a horgonyzási oldalnál kikötötték, így lehetetlenné tették, hogy a hajó folytassa az óceánok tönkretételét. A Maartje Theadora naponta akár 200 tonna halat is könnyen befog és feldolgoz. Heteket képes a tengeren tölteni, megdöbbentő mennyiségű halat kihalászva. Ez a hajó tulajdonképpen egy „úszó konzervgyár".
Az európai tengerek halállományainak 75 százaléka túlhalászott, sok közülük a kipusztulás szélén áll. De nemcsak az európai tengerek élővilága van veszélyben. Az EU-tagállamok halászhajói saját vizeik kifosztása után most a világ óceánjait járják, hogy óriás méretű hálók és csúcstechnológiás műszerek segítségével ott folytassák pusztító tevékenységüket.
Rodics Katalin, a Greenpeace kampányfelelőse szerint súlyos gondot jelent Európában a tengeri halállományok fenntarthatatlan mértékű halászata és az indokolatlanul nagy méretű halászflották fenntartása.
-Évtizedek óta nyilvánvaló, hogy az Európai Unió rosszul szabályozza a halászatot. Európai adófizetők finanszírozzák a halászhajó monstrumokat, és ezzel az óceánok további kifosztását.
Rodics hozzátette: „A világ tengereinek élővilága az egész emberiség közös öröksége, és fontos a kontinens élelmezése szempontjából is. Eddig a tengeri élővilágot romboló halászati tevékenységet az EU az adófizetők pénzéből hatalmas összegekkel, indokolatlanul támogatta. Most, a gazdasági válság idején, újra kell gondolnunk, mire költjük a közösség pénzét. Magyarország egész Európában példamutatóan alakította ki az édesvízi haltenyésztést, amivel egyben sok értékes vizes élőhelyet is teremtett a vadon élő fajok számára. Ennek az ágazatnak elemi érdeke, hogy a rendelkezésre álló pénzek inkább erre, a fenntartható haltermelés irányába legyenek átcsoportosítva és a tengeri halászat visszaszorításával jobb piaci lehetőségekhez juthasson."