Így is lehet: kitilthatják a kevésbé korszerű dízel járműveket Münchenből

Stuttgart és más német városok is hasonló lépéseket terveznek a kevésbé korszerű dízeljárművek károsanyag-kibocsátásának magas szintje miatt.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A többek közt a BMW német járműkonszern központjának is otthont adó München város vezetése kitiltaná a károsanyag-kibocsátás magas szintje miatt a kevésbé korszerű dízeljárműveket a bajor fővárosból – derül ki a városvezető szerdai, Süddeutsche Zeitung nevű lapnak adott nyilatkozatából. Dieter Reiter, München polgármestere elmondta: szeretnék elkerülni az efféle korlátozások bevezetését, azonban a friss müncheni légszennyezettségi adatok ismeretében úgy tűnik, a lépés mégis elkerülhetetlen lesz a jövőben. A legutóbb mért müncheni nitrogén-oxid-szinteket sokkolónak nevezte a városvezető, elmondása szerint senki nem várt hasonlóan kedvezőtlen szennyezettségi számokat.

Az asztmán is segítene, ha letennénk az autót
Az autóforgalom okozta levegőszennyezés is magyarázat lehet erre a fejlett országokban elterjedt közegészségügyi problémára. A dízel kipufogógáz – amely állatkísérletek szerint allergiát okozhat – szerepet játszhat az allergia kialakításában az embereknél is.
Egy másik németországi nagyváros, Stuttgart, a Mercedes-Benz és a Porsche központja is arra készül, hogy jövőre vezet be a kevésbé korszerű dízelautók használatára vonatkozó tilalmat. Münchenben az esetleges tilalom 133-170 ezer járművet érintene, a szabályozás szigorúságától függően. A legújabb, Euro 6-os kibocsátási szabályozásnak eleget tevő járműveket nem érintené a korlátozás a Süddeutsche Zeitung értesülései szerint.

Németországban az utóbbi időben az új autók vásárlói egyre kisebb arányban döntenek dízel modell mellett a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutató intézetének tanulmánya szerint. Az intézet felmérése szerint az idén áprilisban vásárolt autóknak mindössze 23,8 százaléka volt dízel, ami a legalacsonyabb arány a kis lökettérfogatú benzines autókat támogató 2009-es roncsprémium óta.

Ferdinand Dudenhöffer egyetemi professzor, a CAR intézet vezetője szerint elsősorban az Euro 6-os dízelmotorok valós közlekedési körülmények között a megengedettnél magasabb károsanyag-kibocsátását kimutató mérések riasztják el a vásárlókat a dízeles modellektől. A bizonytalan jövő egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlói döntésekben – mutatott rá, megjegyezve, hogy "az Euro 6-os dízelek vásárlói zsákbamacskát vesznek" a számos városközpontban kilátásba helyezett behajtási tilalom miatt. A professzor arra szólította fel az autógyártókat, hogy az eladások további csökkenésének megállítása érdekében "Euro 6 plus" tanúsítvánnyal garantálják a dízel járművek küszöbérték alatti károsanyag-kibocsátását valós közlekedési helyzetekben is.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo