Fél óráig ingyenes a városi biciklibérlés

Nem Budapesten. Párizsban. Sokak nyári kirándulását teszi kellemesebbé a bicikli- és elektromos autó-bérlési rendszer. A turisták millióit vonzó városban 23 ezer kétkerekű bérelhető.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Velib a bérelhető kétkerekűek, az Autolib a hasonlóképp igénybe vehető elektromos autók márkaneve Párizsban. Előbbi több mint 5 éve van jelen a piacon, utóbbi csak 2011 decemberében indult, de nélkülözhetetlen részévé vált a városi életnek.

Mióta a pedálos eszközök bérlésre hozzáférhetők a francia fővárosban, 41 %-kal nőtt a bicikliző személyek száma. Az éves alapdíj 29 euró (8540 forint), az érvényességi terület pedig 29 Párizzsal szomszédos városkára is kiterjed. Ha csak 30 percre vesszük igénybe a biciklit, ingyen visszahelyezhetjük az egyik lelakatoló ponthoz.

Ezen az időtartamon felül minden további 30 perc 4 euróba kerül, írta a Financial Times. Ha 39 eurót (11 485 forint) fizetünk éves alapdíjként akkor 45 perces az ingyenes használat ideje.

Környezetbarát metropolist tervezhetnek a diákok
Környezetbarát metropoliszt tervezhetnek és irányíthatnak a diákok egy új online városépítő játékban. A Plan It Green: The Big Switch című program célja, hogy a fiatalokat a tisztább energia előállításával a környezettudatosabb életre ösztönözze.
Az elektromos autókat városszerte 100 ponton lehet igénybe venni. Itt is fél óránként ketyeg a díj. Előfizetéstől függően -a legolcsóbb 10 euró, a legdrágább 144 euró, azaz 42 400 forint-, a 30 perces bérleti tarifa 5-7 euró (1472-2061 forint). A hírek szerint a törzsgyökeres párizsiak is igénybe veszik ezeket az eszközöket, nemcsak a turisták – az elektromos autót akkor, ha olyan helyszínt kell elérniük, amit nem lehet jól megközelíteni tömegközlekedéssel, a biciklit akkor, ha a forgalmi dugó miatt az autózás reménytelen.

A rendszert a városi hirdetőtábláiról és plakátjairól híres JCDecaux reklámügynökség és a Bolloré logisztikai nagyvállalat közösen működteti. Az általuk használt, négy üléses elektromos autó, a Bluecar létrehozása mögött 15 évnyi tervezés bújik meg. Az Autolib név azonban veszélyben forog, mivel az EuroCar peres úton megtámadta a márkanevet, mondván az túlságosan hasonlít Autoliberté nevű autóbérlési programjára. A bíróság helyt adott a követelésnek, de a peres felek tovább egyezkednek (pontosabban vitatkoznak).

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo