Fél óráig ingyenes a városi biciklibérlés

Nem Budapesten. Párizsban. Sokak nyári kirándulását teszi kellemesebbé a bicikli- és elektromos autó-bérlési rendszer. A turisták millióit vonzó városban 23 ezer kétkerekű bérelhető.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Velib a bérelhető kétkerekűek, az Autolib a hasonlóképp igénybe vehető elektromos autók márkaneve Párizsban. Előbbi több mint 5 éve van jelen a piacon, utóbbi csak 2011 decemberében indult, de nélkülözhetetlen részévé vált a városi életnek.

Mióta a pedálos eszközök bérlésre hozzáférhetők a francia fővárosban, 41 %-kal nőtt a bicikliző személyek száma. Az éves alapdíj 29 euró (8540 forint), az érvényességi terület pedig 29 Párizzsal szomszédos városkára is kiterjed. Ha csak 30 percre vesszük igénybe a biciklit, ingyen visszahelyezhetjük az egyik lelakatoló ponthoz.

Ezen az időtartamon felül minden további 30 perc 4 euróba kerül, írta a Financial Times. Ha 39 eurót (11 485 forint) fizetünk éves alapdíjként akkor 45 perces az ingyenes használat ideje.

Környezetbarát metropolist tervezhetnek a diákok
Környezetbarát metropoliszt tervezhetnek és irányíthatnak a diákok egy új online városépítő játékban. A Plan It Green: The Big Switch című program célja, hogy a fiatalokat a tisztább energia előállításával a környezettudatosabb életre ösztönözze.
Az elektromos autókat városszerte 100 ponton lehet igénybe venni. Itt is fél óránként ketyeg a díj. Előfizetéstől függően -a legolcsóbb 10 euró, a legdrágább 144 euró, azaz 42 400 forint-, a 30 perces bérleti tarifa 5-7 euró (1472-2061 forint). A hírek szerint a törzsgyökeres párizsiak is igénybe veszik ezeket az eszközöket, nemcsak a turisták – az elektromos autót akkor, ha olyan helyszínt kell elérniük, amit nem lehet jól megközelíteni tömegközlekedéssel, a biciklit akkor, ha a forgalmi dugó miatt az autózás reménytelen.

A rendszert a városi hirdetőtábláiról és plakátjairól híres JCDecaux reklámügynökség és a Bolloré logisztikai nagyvállalat közösen működteti. Az általuk használt, négy üléses elektromos autó, a Bluecar létrehozása mögött 15 évnyi tervezés bújik meg. Az Autolib név azonban veszélyben forog, mivel az EuroCar peres úton megtámadta a márkanevet, mondván az túlságosan hasonlít Autoliberté nevű autóbérlési programjára. A bíróság helyt adott a követelésnek, de a peres felek tovább egyezkednek (pontosabban vitatkoznak).

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo