Fél óráig ingyenes a városi biciklibérlés

Nem Budapesten. Párizsban. Sokak nyári kirándulását teszi kellemesebbé a bicikli- és elektromos autó-bérlési rendszer. A turisták millióit vonzó városban 23 ezer kétkerekű bérelhető.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Velib a bérelhető kétkerekűek, az Autolib a hasonlóképp igénybe vehető elektromos autók márkaneve Párizsban. Előbbi több mint 5 éve van jelen a piacon, utóbbi csak 2011 decemberében indult, de nélkülözhetetlen részévé vált a városi életnek.

Mióta a pedálos eszközök bérlésre hozzáférhetők a francia fővárosban, 41 %-kal nőtt a bicikliző személyek száma. Az éves alapdíj 29 euró (8540 forint), az érvényességi terület pedig 29 Párizzsal szomszédos városkára is kiterjed. Ha csak 30 percre vesszük igénybe a biciklit, ingyen visszahelyezhetjük az egyik lelakatoló ponthoz.

Ezen az időtartamon felül minden további 30 perc 4 euróba kerül, írta a Financial Times. Ha 39 eurót (11 485 forint) fizetünk éves alapdíjként akkor 45 perces az ingyenes használat ideje.

Környezetbarát metropolist tervezhetnek a diákok
Környezetbarát metropoliszt tervezhetnek és irányíthatnak a diákok egy új online városépítő játékban. A Plan It Green: The Big Switch című program célja, hogy a fiatalokat a tisztább energia előállításával a környezettudatosabb életre ösztönözze.
Az elektromos autókat városszerte 100 ponton lehet igénybe venni. Itt is fél óránként ketyeg a díj. Előfizetéstől függően -a legolcsóbb 10 euró, a legdrágább 144 euró, azaz 42 400 forint-, a 30 perces bérleti tarifa 5-7 euró (1472-2061 forint). A hírek szerint a törzsgyökeres párizsiak is igénybe veszik ezeket az eszközöket, nemcsak a turisták – az elektromos autót akkor, ha olyan helyszínt kell elérniük, amit nem lehet jól megközelíteni tömegközlekedéssel, a biciklit akkor, ha a forgalmi dugó miatt az autózás reménytelen.

A rendszert a városi hirdetőtábláiról és plakátjairól híres JCDecaux reklámügynökség és a Bolloré logisztikai nagyvállalat közösen működteti. Az általuk használt, négy üléses elektromos autó, a Bluecar létrehozása mögött 15 évnyi tervezés bújik meg. Az Autolib név azonban veszélyben forog, mivel az EuroCar peres úton megtámadta a márkanevet, mondván az túlságosan hasonlít Autoliberté nevű autóbérlési programjára. A bíróság helyt adott a követelésnek, de a peres felek tovább egyezkednek (pontosabban vitatkoznak).

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo