Betiltanák a rövid távú repülőutakat az európaiak

Egy felmérés szerint a klímaváltozás elleni küzdelemben az európaiak többsége fontosnak tartaná a rövid távú repülőutak tilalmának bevezetését.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az Európai Befektetési Bank (EIB) által megrendelt felmérésben a több mint 28 ezer európai válaszadó 62 százaléka szavazott a rövid távú repülések tilalmára, 72 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy támogatná a repülőutakra kivetett karbonadót.

A 2019 szeptemberében és októberében elvégzett felmérésben - akkor még Nagy-Britanniával együtt - az Európai Unió 28 tagállamának polgárai vettek részt. A kérdőívben pontosan nem határozták meg, hogy milyen hosszúságú utat értenek rövid távú repülés alatt.

Az Európai Gazdasági Térségbe tartozó repülőjáratok által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége az uniós adatok alapján minden évben nőtt az elmúlt öt évben. Bár néhány légitársaság már önként megkezdte karbon-kibocsátásának ellentételezését emissziós jogok vásárlásával, de az még nem világos, hogy az EU ezt elfogadja-e a 2050-es cél eléréséhez való hozzájárulásként. Az EIB rámutatott, hogy felmérése szerint az európaiak támogatják a klímaváltozás elleni lépéseket, akkor is, ha az a mindennapi életüket is érinti, ugyanakkor az olyan lépések, amelyek közvetlenül növelik a kiadásaikat, kisebb támogatottságot élveznek. A felmérés tanúsága szerint az európaiak 59 százaléka támogatja a magasabb karbon-kibocsátással járó élelmiszerek - köztük a vörös húsok -, továbbá a nagy távolságról történő szállítás és néhány ruházati termék árának emelését.

Az egyszer használatos műanyagok betiltása mellett 

Az európaiak túlnyomó többsége, 91 százaléka támogatta, hogy az iskolákban a klímaváltozással és újrahasznosítással kapcsolatos ismereteket tanítsanak, és 85 százalék az egyszer használatos műanyagok betiltása mellett foglalt állást. Az EU jövőre tervezi az egyszer használatos műanyagok, köztük a szívószálak, fültisztítópálcikák és műanyag evőeszközök betiltását.

 

Itthon kampány indul a környzetvédelemért a plázákban
A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének kampánya lengyel mintára összesen 30 magyar helyszínen ösztönzi majd a vásárlókat, hogy váltsanak környezettudatos eszközökre és egyúttal szemléletre is: Mammut, Arena Mall, Shopmark, Pólus Center, Campona, Europeum, Max City, ÁRKÁD Budapest, ÁRKÁD Pécs, ÁRKÁD Győr, Lurdy Ház, Fórum Debrecen, valamint 18 Auchan Korzó. A kezdeményezés Közép-Kelet-Európa-szerte kiváló példa a jó ügy érdekében való összefogásra is: noha a résztvevő központok versenytársai egymásnak, egy közös cél érdekében ezt félreteszik. A kampányban Lengyelország, Románia, Csehország, Magyarország vesz részt és hamarosan csatlakozik Litvánia is.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo