A mosógépeknél már figyelünk az energiamegtakarításra

A fenntarthatóság erőteljesen jelen van a háztartási gépek világában, például a mosógépek és a hűtőszekrények vásárlásakor. A fogyasztók törekszenek rá, hogy energiát spórolhassanak meg, ezért az energiacímkék fontos szerepet játszanak a döntési folyamatban.

Európában az elmúlt évtizedben az értékesítés egyik fontos sikertényezője lett a megkülönböztetést segítő energiacímke – mivel így elérhetővé tették a gyártók számára, hogy megkülönböztessék magukat, és ez hozzájárult a megnövekedett fogyasztói elégedettséghez.

2012-ben az európai országokban mindössze a termékek 24%-a rendelkezett A++/+++ címkével, 2018-ra azonban a „Legjobb” címkével értékesített háztartási gépek részesedése 62%-ra nőtt. A+++ címkével mosógépeket adtak el, a hűtőszekrények és a fagyasztók piacán még mindig ritka ez a címke.

Forrás: GfK

Egyrészt az azonos méretű háztartási gépek az elmúlt évek során egyre energiatakarékosabbá váltak (például a no-frost technológiával ellátott kombinált hűtő-fagyasztók átlagosan 9 százalékkal kevesebb energiát fogyasztottak 2018-ban, mint 2014-ben), másrészt azonban egyre több fogyasztó vált át nagyobb kapacitású készülékre.

A műszaki cikkek esetében is a nagyobb teljesítmény került előtérbe. A vásárlók törekednek a gazdag és kényelmes fogyasztási élményre, azaz nagyobb kapacitású hűtőszekrényeket vásárolnak, amelybe több élelmiszert helyezhetnek el egyszerre, és így ritkábban kell vásárolni menniük.

Forrás: GfK

Azonban egyre több fogyasztó érez felelősséget a környezetünk iránt — jó példa erre a globális felmelegedés elleni mozgalmak számossága. A GfK Consumer Life® kutatása is megerősíti a fenntarthatóság előretörését: 2018-ban világszerte a válaszadók 45%-a mondta azt, hogy lelkiismeret furdalása van, ha valami olyat tesz, ami nem környezetbarát. Ez a gondolkodásmód folyamatos növekedést mutat a 2015-ös 37%- hoz képest.

Nyilvánvaló, hogy két fogyasztói igény csap itt össze egymással: A fenntarthatóság (energiatakarékosság) és a nagyobb teljesítmény (energiaéhség).
Valójában mi fontos a műszaki fogyasztási cikkeket, például mosógépeket, szárítógépeket és hűtőszekrényeket vásárló fogyasztók számára? Infografikánkból megtudhatja, milyen fenntarthatósági trendek érvényesülnek Európában a háztartási gépek terén. 
A legtöbb ingatlan még mindig korszerűtlen
Lassan javul a magyar lakások energiafogyasztása, de az ingatlanok túlnyomó része továbbra is korszerűtlennek mondható - derül ki az ingatlan.com legfrissebb elemzéséből, amely a Lechner Tudásközpont adatain, illetve több mint 417 ezer ingatlanhirdetés statisztikáin alapul.
Az energiahatékonyságot is figyelembe vevő tudatos vásárlás hazánkban is teret nyert, amihez hozzájárultak a kormány csereprogramjai is. A 2014-2018 közötti hazai adatokat vizsgálva, megállapítható, hogy 4 év alatt a nagyobb háztartási gépek (mosó- és mosogatógépek, szárítógépek, hűtők, fagyasztók, sütők) esetében jelentősen nőtt az A plusz(+/+/+) energiaosztály részaránya. A legjelentősebb emelkedés az A+++ -os mosógépek esetében figyelhető meg: arányuk 2014-es 20,6%-ról 2018-ra 67,8%-ra növekedett.

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo