"Az igénybe vehető pályázati lehetőségekről továbbra is az interneten fellelhető információkból, valamint a pályázati tanácsadó cégeken keresztül tájékozódnak a vállalkozásoknak” – tájékoztatott Németh László, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
Hogyan lesz pénz egy nyertes pályázatból?
Segítség a pályázati kiírások értelmezéséhez!
Kisszótár a pályázati kiírások értelmezéséhez
„Az 500 hazai kkv vezető megkérdezésével végzett negyedéves kutatásunk azt mutatja, hogy kis mértékben pozitív irányba módosult az európai uniós pályázatok megítélése abban a tekintetben, hogy egyre több cég talál a cég számára hasznosnak vélt pályázati kiírást. A megkérdezett vállalkozások több mint harmada (33%) hallott olyan pályázatról, amely komolyan érdekelheti a cégét a jövőben. Leginkább a középvállalatok voltak lelkesek a pályázati lehetőségeket tekintve (42%), de a mikro- és kisvállalkozásoknak is közel harmada jelezte, hogy talál a cég számára hasznos pályázati kiírást. Emellett emelkedni tudott az egy vállalkozásra eső benyújtott pályázatok aránya is. Ezek az adatok arra utalnak, hogy a cégvezetők egyre több számukra érdekes és hasznos pályázati kiírást találnak, így bővülhet a pályázati rendszerben résztvevő cégek aránya” – mondta el Németh László.
Úgy tűnik azonban, hogy a tavaly márciusban megújított pályázati rendszer nem teljesen váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen a megkérdezett vállalkozások továbbra is nehéznek tartják az uniós források hozzáférhetőségét. „Az előző negyedévhez képest 32%-ról 39%-ra nőtt azon vállalkozások aránya, akik nehezebbnek vélik a pályázatok elérhetőségét. A mikrovállalkozások esetében ez az arány 31%-ról 40%-ra, a kisvállalkozások esetében pedig 34%-ról 40%-ra emelkedett, és kizárólag a középvállalatoknál tapasztalható javulás e tekintetben. Ezzel szorosan összefügg, hogy a cégvezetők kevesebb, mint fele (45%) tartja valószínűnek, hogy támogatáshoz juthat az elkövetkezendő egy évben, ami az eddig mért legalacsonyabb érték” - részletezte az eredményeket Németh László.
Az uniós pályázati lehetőségekről a vállalkozások többsége (65%) az interneten keresztül értesül, míg szaklapokból és személyesen azonos arányban, 30%-uk szerez tudomást. A pályázati kiírással és a pályázat részleteivel kapcsolatban továbbra is a pályázati tanácsadó cégekhez fordulnak leginkább a vállalkozások, a cégek több mint fele fordul hozzájuk szakmai tájékozódás céljából.