Visszatáncol a kormány a brutális adóemeléstől

Egy friss módosító indítvány szerint mégsem emelnék meg harminc százalékkal a reklámhordozó papírra kivetett termékdíjat januártól és a jelek szerint a műanyag zacskók is velünk maradnak jövőre. 

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy, Hende Csaba, az Országgyűlés Törvényalkotó Bizottsága neve alatt jegyzett módosító indítvány szerint mégis megúszhatja a reklámhordozó papír a 30 százalékos termékdíj emelést. Mint azt korábban a Piac & Profit megírta, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szeptember 26-án nyújtotta be a környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslatát az Országgyűlés elnökének. A módosító javaslat szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedett volna 2018. január elsejétől.

Kép:Flickr

A most benyújtott módosítás szerint az Európai Bizottság a „körkörös gazdaságról” szóló jogszabály javaslat-csomag keretében kezdeményezte a hulladékgazdálkodási szabályozás elveinek, fogalmainak, főbb rendelkezéseinek, illetve a tagállamokat érintő hulladékgazdálkodási célkitűzések módosítását. A javaslat-csomag elfogadására még nem került sor, ám addig is a módosító javaslat indoklásában az áll, hogy az új az Európai Uniós szabályok elfogadásáig ne kerüljenek megnövelésre azok a hulladékgazdálkodási célú fizetési kötelezettségek, amelyek a nemzetgazdaság szereplői részére később indokolatlannak minősülő terheket jelenthetnek.

Ezzel a szakemberek is egyetértettek: lapunknak Urbán Zsolt, a Magyar reklámszövetség elnöke úgy nyilatkozott, hogy a termékdíj emelése mindenképpen áremeléshez vezetne a nyomtatott reklámtermékek piacán, ami még inkább az online hirdetési eszközök felé tolná a megrendelőket. “Ezzel nem is lenne semmi baj, de ezen nem a magyar adófizetők, vagy vállalkozások fognak nyerni, hanem az online hirdetési piacon egyeduralkodó globális szereplők, amelyeken nehéz behajtani a különféle adótételeket” – mondta Urbán Zsolt. (Ez nem az első alkalom, amikor a magyar reklámpiacba történő beavatkozás miatt a Google és a Facebook jártak jól.)

A javaslat persze nem csak a reklámhordozó papírra vonatkozik, a műanyag zacskók sem kerülnek át ezzel a döntéssel a magasabb termékdíj-kategóriába.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo