Visszatáncol a kormány a brutális adóemeléstől

Egy friss módosító indítvány szerint mégsem emelnék meg harminc százalékkal a reklámhordozó papírra kivetett termékdíjat januártól és a jelek szerint a műanyag zacskók is velünk maradnak jövőre. 

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy, Hende Csaba, az Országgyűlés Törvényalkotó Bizottsága neve alatt jegyzett módosító indítvány szerint mégis megúszhatja a reklámhordozó papír a 30 százalékos termékdíj emelést. Mint azt korábban a Piac & Profit megírta, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szeptember 26-án nyújtotta be a környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslatát az Országgyűlés elnökének. A módosító javaslat szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedett volna 2018. január elsejétől.

Kép:Flickr

A most benyújtott módosítás szerint az Európai Bizottság a „körkörös gazdaságról” szóló jogszabály javaslat-csomag keretében kezdeményezte a hulladékgazdálkodási szabályozás elveinek, fogalmainak, főbb rendelkezéseinek, illetve a tagállamokat érintő hulladékgazdálkodási célkitűzések módosítását. A javaslat-csomag elfogadására még nem került sor, ám addig is a módosító javaslat indoklásában az áll, hogy az új az Európai Uniós szabályok elfogadásáig ne kerüljenek megnövelésre azok a hulladékgazdálkodási célú fizetési kötelezettségek, amelyek a nemzetgazdaság szereplői részére később indokolatlannak minősülő terheket jelenthetnek.

Ezzel a szakemberek is egyetértettek: lapunknak Urbán Zsolt, a Magyar reklámszövetség elnöke úgy nyilatkozott, hogy a termékdíj emelése mindenképpen áremeléshez vezetne a nyomtatott reklámtermékek piacán, ami még inkább az online hirdetési eszközök felé tolná a megrendelőket. “Ezzel nem is lenne semmi baj, de ezen nem a magyar adófizetők, vagy vállalkozások fognak nyerni, hanem az online hirdetési piacon egyeduralkodó globális szereplők, amelyeken nehéz behajtani a különféle adótételeket” – mondta Urbán Zsolt. (Ez nem az első alkalom, amikor a magyar reklámpiacba történő beavatkozás miatt a Google és a Facebook jártak jól.)

A javaslat persze nem csak a reklámhordozó papírra vonatkozik, a műanyag zacskók sem kerülnek át ezzel a döntéssel a magasabb termékdíj-kategóriába.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo