Visszatáncol a kormány a brutális adóemeléstől

Egy friss módosító indítvány szerint mégsem emelnék meg harminc százalékkal a reklámhordozó papírra kivetett termékdíjat januártól és a jelek szerint a műanyag zacskók is velünk maradnak jövőre. 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy, Hende Csaba, az Országgyűlés Törvényalkotó Bizottsága neve alatt jegyzett módosító indítvány szerint mégis megúszhatja a reklámhordozó papír a 30 százalékos termékdíj emelést. Mint azt korábban a Piac & Profit megírta, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szeptember 26-án nyújtotta be a környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslatát az Országgyűlés elnökének. A módosító javaslat szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedett volna 2018. január elsejétől.

Kép:Flickr

A most benyújtott módosítás szerint az Európai Bizottság a „körkörös gazdaságról” szóló jogszabály javaslat-csomag keretében kezdeményezte a hulladékgazdálkodási szabályozás elveinek, fogalmainak, főbb rendelkezéseinek, illetve a tagállamokat érintő hulladékgazdálkodási célkitűzések módosítását. A javaslat-csomag elfogadására még nem került sor, ám addig is a módosító javaslat indoklásában az áll, hogy az új az Európai Uniós szabályok elfogadásáig ne kerüljenek megnövelésre azok a hulladékgazdálkodási célú fizetési kötelezettségek, amelyek a nemzetgazdaság szereplői részére később indokolatlannak minősülő terheket jelenthetnek.

Ezzel a szakemberek is egyetértettek: lapunknak Urbán Zsolt, a Magyar reklámszövetség elnöke úgy nyilatkozott, hogy a termékdíj emelése mindenképpen áremeléshez vezetne a nyomtatott reklámtermékek piacán, ami még inkább az online hirdetési eszközök felé tolná a megrendelőket. “Ezzel nem is lenne semmi baj, de ezen nem a magyar adófizetők, vagy vállalkozások fognak nyerni, hanem az online hirdetési piacon egyeduralkodó globális szereplők, amelyeken nehéz behajtani a különféle adótételeket” – mondta Urbán Zsolt. (Ez nem az első alkalom, amikor a magyar reklámpiacba történő beavatkozás miatt a Google és a Facebook jártak jól.)

A javaslat persze nem csak a reklámhordozó papírra vonatkozik, a műanyag zacskók sem kerülnek át ezzel a döntéssel a magasabb termékdíj-kategóriába.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo