Veszélyben a cégautók – hogyan lehet áthidalni a chiphiány miatti problémákat?

A koronavírus-járvány továbbra is érezteti hatását az autóiparban. Az elektronikai termékek, valamint az autók iránt megnövekedett hirtelen kereslet következtében egyre növekvő félvezető-, illetve mikrochiphiány alakult ki a világ különböző elektronikaialkatrész-beszállítóinál az elmúlt időszakban.

A chiphiány következményei gyártótól, modelltől és beszállítótól függően eltérők. Ezek egyike, hogy a félvezetőhiány miatt egyes berendezések ideiglenesen nem elérhetők. Ez azonban a gyártás szüneteléséhez is vezethet, ami miatt bizonyos modellek elérhetetlenné válnak. A megrendelt autók esetében továbbra is érdemes a szokásosnál két-háromszor hosszabb, akár egyéves szállítási időkkel számolni.

Hogyan hidalhatók át a csúszásból adódó kellemetlenségek?

A járvány okozta kiszámíthatatlan piaci helyzet és az autóárak folyamatos emelkedése nemcsak a magán-, hanem az üzleti szektor számára is problémát okoz, ezért a vállalatok számára még jobban felértékelődött a tervezhetőség és a rugalmasság a céges autók terén.
  • A megnövekedett szállítási határidők áthidalására többféle átmeneti megoldás létezik. A LeasPlan szerint a cégeknek az alábbi tanácsokat érdemes megfogadniuk:
  • Tervezzünk előre: Mérjük fel, mely járműveket kell cserélni a következő 12 hónapban, és kezdjük el a beszerzési folyamatot a szokásos ütemezés előtt.
  • Válasszunk rugalmasan lízingelhető, raktárról elérhető autókat: A hosszú szállítási idők jól kiválthatók a FlexiPlan konstrukcióval, amellyel akár már egy hónapra is bérelhető autó, és amely a vállalati flottákra optimalizált alsó-közép- és középkategóriás autókból, elektromos járművekből, valamint 3,5 tonnánál könnyebb kisteherautókból áll. A flottakezelőnek saját raktárkészlete is van a legnépszerűbb cégautókból, így teljes körű szolgáltatás mellett gyorsan tudja teljesíteni a különféle megrendeléseket. Ezenkívül a LeasePlan a belvárosi kiszállítás és a közúti fuvarozás iránti megnövekedett igényekre reagálva is kínál járműveket és szolgáltatásokat az ilyen profilú vállalatok számára.
  • Fontoljuk meg az alternatívákat: Mivel az autógyártók az EU szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseinek megvalósítása miatt idén a tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművekre fókuszálnak, az ilyen típusú autók szállítási ideje rövidebb lehet, mint a hagyományos meghajtásúaké. Célszerű ezért opcióként ezek beszerzését is mérlegelni abban az esetben, ha az általunk választott dízeles vagy benzines modellre sokat kell várni.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo