Nehéz helyzetben felértékelődik az a képesség, hogy az üzleti élet szereplői a környezet (szűkebb tágabb, emberi, természeti, üzleti) érdekei miatt át tudják értékelni a várható üzleti hasznot, illetve be tudják illeszteni cselekedetinek célrendszerébe a fenntarthatóság globálisabb céljainak szolgálatát is. Azok a cégek, amelyek képesek erre, nemcsak hosszútávon, működésük során lesznek sikeresebbek, de elismerésben is részesülhetnek. A Piac & Profit elkötelezett a fenntartható fejlődés és az etikus működés mellett, főszerkesztője ezért alapította 2000-ben László Ervin filozófussal az Üzleti Etikai Díjat. Az idén 13. alkalommal nevezhetnek cégek és vállalatok 4 kategóriában (nagyvállalat, multinacionális vállalat, középvállalat, kisvállalat).
Az etikus cégek dicsőség táblájára az elmúlt években felkerült a nagyvállalatok közül többek között az E.On, a Magyar Telekom és a Dreher Sörgyárak. De olyan kis- és középvállalkozások is elnyerték az elismerést mint a Hajtás Pajtás Futárszolgálat, Bakosfa Kft. A dicsőségtáblán eddig 46 cég foglal helyet, Üzleti Etikai díjat csak egyszer lehet kapni.
Az önjelöléseket szeptember 12-ig fogadják a szervezők, jelentkezés és bővebb információ itt olvasható.