Van, aki próbálta, van, aki szeretne otthonról dolgozni

A magyar munkavállalóknak jelenleg 5 százaléka dolgozik túlnyomórészt otthonról, ugyanakkor 34 százalékuk próbálta már valaha a home office-t, amelyhez kapcsolódó legfontosabb pozitívumként az időspórolást és a kevesebb stresszt említették – derül ki egy friss kutatásból.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitalizáció térhódításával egyre több munkakörben lehetséges távolról is, például otthonról elvégezni a feladatokat. A köznyelvben „home office”-nak nevezett távmunka ugyanakkor még nem széles körben elterjedt Magyarországon, amire a munkáltatói gyakorlat mellett a lakáskörülményeknek is lehet hatása.

A Fundamenta kutatásából kiderült, hogy a jelenlegi lakását a megkérdezettek 69 százaléka részben vagy egyáltalán nem tartja alkalmasnak otthoni munkavégzésre. Ehhez kapcsolódóan a szakértő arra hívja fel a figyelmet, hogy már kis ráfordítással kialakítható egy olyan otthoni dolgozósarok vagy szoba, ami lehetőséget ad a magánélettől való szeparációra, így növeli a hatékonyságot. 

Forrás: Fundamenta

A többség szeretne otthonról dolgozni

A magyar munkavállalóknak jelenleg 5 százaléka dolgozik túlnyomórészt otthonról. Mellettük sokan vannak olyanok, akik szintén dolgoznak távmunkában, de nem ez a legjellemzőbb: ők gyakran (6%) vagy alkalmanként (19%) végzik így a munkájukat. Összességében a munkavállalók háromtizede szokott legalább alkalmanként távmunkában dolgozni, ami különösen az irodai munkát végzőknél és a diplomásoknál jellemző. A munkavállalók 65 százaléka jelezte, hogy sem jelenleg, sem korábban nem dolgozott még otthonról.

Miközben keveseknek van rá lehetősége, a többség egyértelműen a távmunka mellett áll: azok közül, akik jellemzően nem így dolgoznak, 55 százalék jelezte, hogy szeretne otthonról dolgozni.

Az előnyök közül legtöbben azzal értettek egyet, hogy otthon dolgozva az ember időt spórol meg (66%),

Üzleti titkok a lakásban
Nemcsak a munkahelyen vagy az irodában, hanem otthon is érvényesíteni kell a cégre vagy partnereire vonatkozó információk biztonságát garantáló szabályokat és belső standardokat – hívta fel a figyelmet minőségbiztosítási szakértőnk, Kohl Zsuzsanna.

valamint az ilyen munkavégzés kevésbé stresszes (63%), és kiszámíthatóbb az időbeosztás (58%). A többség azzal is egyetért, hogy otthon dolgozva az ember pénzt spórol meg (56%), ugyanakkor arra, hogy a home office jótékony hatással lenne a családi életre, már kevesebben mondanak igent (49%).

A jelenlegi lakásfeltételeit a többség nem látja ideálisnak távmunkához: 37 százalék szerint a lakása nem vagy inkább nem alkalmas munkavégzésre. Inkább alkalmasnak vagy teljesen alkalmasnak a megkérdezettek 31 százaléka látja otthonát. Bár a többség szerint (58%) az otthoni munkavégzéshez külön dolgozószoba lenne szükséges, azok, akik dolgoznak otthonról, nagyobb arányban érik be egy dolgozósarokkal.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo