Útdíjmentességet kaphatnak az elektromos kamionok

A német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer az elektromos teherautók mentesítését javasolja az úthasználati díj megfizetése alól a jövő év elejétől a német Süddeutsche Zeitung csütörtöki beszámolója szerint.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elektromos teherautók mentesítése a díjfizetés alól, járművenként és évente, több ezer euró megtakarítást hozna a speditőröknek, és egyúttal ösztönözné őket a járműflotta elektromosítására. A lap kormányzati forrásokból származó információi szerint a javaslat elsősorban az elektromos teherautók elterjedésének elősegítését szolgálja, bár a haszongépjármű gyártó vállalatok kínálatában egyelőre még alig van szériaérett modell.

A hatósági nyilvántartások szerint Németországban 12 ezer olyan elektromos teherautó van forgalomban, amelyek műszaki paramétereik alapján mentesülhetnek az úthasználati díj megfizetése alól. A járművek éves átlagos útdíj-használati költsége 5 ezer euró.

A jövő évtől Németországban jelentősen kiterjesztik a teherautók útdíj-fizetési kötelezettségét és már nemcsak a 15 ezer kilométernyi autópálya-hálózat igénybevételéért, hanem a 40 ezer kilométernyi főútvonal-hálózat használatáért is fizetni kell majd. A díjfizetési kötelezettség tehát pusztán ezzel az intézkedéssel is kiterjedne a viszonylag rövid hatótáv miatt főként csak a nagyvárosi körzetekben közlekedő elektromos teherautókra is. A német szövetségi költségvetés évi ötmilliárd euró bevételre tesz szert a tizenkét évvel ezelőtt bevezetett úthasználati díjból.

Már 2018-ban fizetőssé válhat az elektromos autók feltöltése
A Tesla fedezi az új gyorstöltők létesítését, s akkor osztja meg a profitot a benzinkút hazai tulajdonosával, amikor megtérül a beruházás. De milyen gyorsan terjednek majd a töltők országszerte? Mennyit kell majd fizetni az áramtankolásért? Balogh Tibor, az OMV hazai vezére árulta el nekünk a részleteket.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo