Az elektromos teherautók mentesítése a díjfizetés alól, járművenként és évente, több ezer euró megtakarítást hozna a speditőröknek, és egyúttal ösztönözné őket a járműflotta elektromosítására. A lap kormányzati forrásokból származó információi szerint a javaslat elsősorban az elektromos teherautók elterjedésének elősegítését szolgálja, bár a haszongépjármű gyártó vállalatok kínálatában egyelőre még alig van szériaérett modell.
A hatósági nyilvántartások szerint Németországban 12 ezer olyan elektromos teherautó van forgalomban, amelyek műszaki paramétereik alapján mentesülhetnek az úthasználati díj megfizetése alól. A járművek éves átlagos útdíj-használati költsége 5 ezer euró.
A jövő évtől Németországban jelentősen kiterjesztik a teherautók útdíj-fizetési kötelezettségét és már nemcsak a 15 ezer kilométernyi autópálya-hálózat igénybevételéért, hanem a 40 ezer kilométernyi főútvonal-hálózat használatáért is fizetni kell majd. A díjfizetési kötelezettség tehát pusztán ezzel az intézkedéssel is kiterjedne a viszonylag rövid hatótáv miatt főként csak a nagyvárosi körzetekben közlekedő elektromos teherautókra is. A német szövetségi költségvetés évi ötmilliárd euró bevételre tesz szert a tizenkét évvel ezelőtt bevezetett úthasználati díjból.