Nagy feltűnést keltett, hogy a patinás Deutsche Bank az elmúlt hetekben ismét alaposan mellényúlt.
Egyik munkatársának 28 milliárd jent, átszámítva 257 millió eurót kellett volna utalnia egy számlára – ehelyett az összeg sokszorosa, 28 milliárd euró ment el… Annak ellenére, hogy magasabb összegek utalását legalább két további munkatársnak kell ellenőriznie.
Egy hasonló esetnél 21 milliárd eurót utalták át egy ausztrál bankba – tévedésből.
A pénzintézetek viszonylag könnyen és veszteség nélkül tudják rendezni az ilyen ügyeket – de mit tegyen a magánszemély, ha véletlenül, figyelmetlenségből rossz számlára vagy többet utal, mint amennyit kell?
A szakértők szerint a legfontosabb pénzintézetünk azonnali értesítése. Lehetséges, hogy az utalást még nem továbbították,így azt le lehet állítani – egyébként a már elküldött megbízás törléséhez a megbízónak nincs joga.
Ha késő, és elment a pénz, lépjünk kapcsolatba a címzettel, kérve az összeg vagy a többlet visszautalását.
Amennyiben nem ismerjük a címzettet, vagy nem a helyes számlaszámot adtuk meg, bankunk köteles szerepet vállalni az ügy tisztázásában – de ezért pénzt kérhet.
Amennyiben nem járunk sikerrel, marad a perlés, ahol egyértelmű: senki nem tarthatja meg a neki tévedésből átutalt pénzt.
(Forrás: Süddeutsche Zeitung)