Bár a gyümölcs- és zöldségtermelők illetve a tejtermelők már több mint 155 millió eurós segítséget kaptak, a Bizottság nem figyelt oda az embargó által szintén sújtott fuvarozókra, vélte a közlekedési bizottság a vitára benyújtott kérdésében. „Milyen intézkedéseket tervez tenni az új Bizottság annak érdekében, hogy elkerülhető legyen az uniós fuvarozók helyzetének további romlása?" - tette fel a kérdést a közlekedési bizottság nevében a német zöldpárti képviselő, Michael Cramer.
(A magyar csirke se megy Oroszországba a legújabb döntés szerint.)
A közlekedésért felelős Violeta Bulc biztos válaszában közös megoldást kért a tagállamoktól, hangsúlyozva: az orosz embargó miatt nehéz helyzetbe jutott fuvarozóknak konkrét uniós támogatást kell adni. A képviselők hathatós lépést kérnek a Bizottságtól, mivel nem helyi vagy regionális ügyről, hanem összeurópai problémáról van szó, fogalmaztak.
Nincsen kifejezetten a közúti fuvarozóknak szánt uniós forrás, szemben például a gazdálkodókat segítő, a mezőgazdasági vészhelyzetekre rendelkezésre álló alappal, jegyezte meg a biztos. Ennek ellenére más uniós forrásokat, például a globalizációs alkalmazkodási alapot ki lehetnek használni, javasolták egyes képviselők.
Mások szerint az orosz embargó az uniós szankciók következménye, tehát ha azokat megszüntetik, akkor az oroszok is törlik a korlátozást.
Oroszország augusztusban rendelt el intézkedéseket az Oroszország ellen szankciókat alkalmazó országokkal szemben. Dimitrij Medvegyev miniszterelnök bejelentette, hogy teljes embargót vetnek ki a marhahús, a sertéshús, a gyümölcs- és zöldségtermékekre, baromfi, hal, sajt, tej, tejtermék behozatalára az Európai Unióból, az Egyesült Államokból, Ausztráliából, Kanadából és Norvégiából. Az intézkedés egy évre vonatkozik. Oroszországba tavaly mintegy 70 milliárd forint értékben exportált Magyarország mezőgazdasági termékeket, ami a 24 200 milliárd forintos teljes magyar kivitel 0,3 százalékát teszi ki. (Szerencsére még nem volt átütő sikere Oroszország irányába a keleti nyitás politikájának.)