Újra gyártanak Moszkvicsot az oroszok

A Renault Rosszija részvényei Moszkva város, a Renaultnak az Avtovazban lévő részesedését pedig az orosz ipari és kereskedelmi minisztériumnak alárendelt Központi Járműipari Kutatóintézet (NAMI) kapja meg, az orosz fővárosban ismét megkezdődik a Moszkvics gyártása.

Mindkét üzletet jóváhagyta az orosz Szövetségi Antimonopólium Szolgálat. Ezt hétfőn az orosz ipari tárca és Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester jelentette be.

A minisztérium szerint a moszkvai önkormányzat a Renault Rosszija 100 százalékát fogja birtokolni, az Avtovaz részvényeinek 67,69 százaléka pedig az Oroszországi Föderációhoz kerül, amelyet a NAMI képvisel. A fejlett technika exportjával foglalkozó állami cég, a Rosztyeh meg fogja tartani a Lada gépkocsikat gyártó Avtovaz fennmaradó részvényeit.

(Fotó: Depositphotos)

Az ipari tárca szerint az üzlet feltétele, hogy a Renaultnak a következő hat évben opciója van az Avtovazban lévő részesedésének visszavásárlására, amelyeket az ukrajnai háború miatt kialakult helyzetben adott fel.

"A Renault részesedésének az államra történő átruházása biztosítja, hogy az Avtovaz kezelhetősége maradjon, és hogy a vállalat szankciós korlátozások mellett is tovább működhessen. Így megőrizzük a kulcskompetenciákat, a termelési ciklust és a munkahelyeket" - idézte a minisztérium sajtószolgálata Gyenisz Manturov tárcavezetőt.
A miniszter pozitívan értékelte a NAMI belépését az Avtovaz irányításába. Rámutatott, hogy az intézet tervezőinek és mérnöki csapatának versenyképességét az Aurus márkanévű járművek egységes moduláris platformjának létrehozása is igazolta.Szobjanyin moszkvai polgármester bejelentette, hogy a fővárosban található Renault Rosszija gyár Moszkvics márkanéven fog autót gyártani. Mint mondta, a KAMAZ az üzem technológiai partnere lesz. Célkitűzésként a lehető legtöbb autóalkatrész gyártásának meghonosítását jelölte meg.

Jöhetnek az elektromos Moszkvicsok

A polgármester szerint az újjáélesztett Moszkvics autógyárban először belsőégésű motorral hajtott autókat terveznek gyártani, a jövőben pedig elektromos járműveket. Mint mondta, az üzemeltető megpróbálja megtartani az üzemben és a beszállító vállalatoknál dolgozó alkalmazottak nagy részét.

A Moszkvics szovjet és orosz autógyár 1930-tól 2010-ig működött, amikor ezen a néven csődeljárás keretében hivatalosan felszámolták. Kapacitásai 1998-tól a Renault Rosszija irányítása alá kerültek, és már a francia márka autóit gyártották.

A Reuters brit hírügynökség által közölt nyilatkozatában a Renault a 45 ezer oroszországi alkalmazottjával szembeni "felelős döntésnek" nevezte az Avtovazban lévő többségi részesedésének eladását a NAMI-nak, valamint a Renault Rosszija-részvények eladását Moszkvának. Luca de Meo vezérigazgató jelezte: a döntés fenntartja a lehetőséget a Renault számára, hogy a jövőben más körülmények között térjen vissza Oroszországba.

(MTI)

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo