Újabb stratégiai partnerség a felsőfokú biztosításszakmai képzésért

Egyre több hazai biztosító ismeri fel azt, hogy a jövő biztosítási szakembereinek képzése nemcsak egy vállalat belső érdeke, hanem az egész szektor versenyképességének záloga és közös felelőssége. Az Allianz Hungária csatlakozásával már öt meghatározó piaci szereplő sorakozott fel a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége (MBTSZ) átfogó, felsőfokú képzési programja mellé. A kezdeményezés célja nem kevesebb, mint a magyar biztosítási kultúra színvonalának érdemi emelése, a szakma presztízsének visszaépítése, és egy olyan tanácsadói utánpótlás biztosítása, amely képes érdemben válaszolni a jövő ügyféligényeire.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A biztosítási szektorban elindult példátlan összefogás mostanra valóságos mozgalommá nőtte ki magát. Az Alfa, az Union, az UNIQA és a SIGNAL IDUNA után az Allianz Hungária is stratégiai megállapodást kötött az MBTSZ-szel, támogatva azt a kétféléves, egyetemi szintű képzést, amely 2030-ig legalább ezer szakembert juttat hozzá a hazai piacon elérhető legmagasabb szintű biztosítási és pénzügyi szaktanácsadói képesítéshez.

A hazai kezdeményezés nemzetközi trendekkel is találkozik, hiszen az OECD elemzései szerint Európában a biztosítási tanácsadók szerepe újra felértékelődik. Az öregedő társadalmak, a klímaváltozásból eredő kockázatok, valamint a digitális pénzügyi szolgáltatások gyors terjedése egyre több országban tette világossá, hogy önmagában a termékértékesítés nem elég – szakszerű, személyre szabott tanácsadásra van szükség. Az EIOPA 2024-es Eurobarometer-felmérése szerint a lakosság 27–45%-a nem érzi megbízhatónak az „insurance-based investment products” (IBIP), azaz a biztosítási alapú befektetési termékekkel kapcsolatos tanácsadást az EU tagállamaiban – ami egyértelműen jelzi a tanácsadói kompetenciák és az etikai működés fejlesztésének szükségességét is. A fogyasztói bizalom ugyanis jelentős részben attól függ, hogy a biztosítási szakemberek mennyire felkészültek, függetlenek, és képesek-e valódi értéket közvetíteni az ügyfelek felé.

Az MBTSZ programja pontosan erre az igényre ad választ. Az olyan stratégiai együttműködések, amelyek a témában köttetnek, erős üzenetet hordoznak: a biztosítási szektor vezető szereplői egyetértenek abban, hogy a szakma jövője a tudásra, a felkészültségre és az elhivatottságra épül. A partnerség egy közös értékrend mentén jött létre – olyan alapelvek mentén, mint a minőségi szakemberképzés támogatása, a szakmai színvonal emelése és a biztosítási kultúra fejlesztése. Az MBTSZ és a kezdeményezéshez csatlakozott biztosítótársaságok mindegyike egyaránt hisz abban, hogy a tudásba és a következő generációba fektetett energia hosszú távon az egész társadalom javát szolgálja.

A képzés 2023 szeptemberében indult a győri Széchenyi István Egyetemen, 2025 szeptemberétől pedig a Dunaújvárosi és a Miskolci Egyetemen is elérhetővé válik. A tananyag folyamatosan frissül, és kiemelt hangsúlyt fektet a gyakorlatorientált elemekre – többek között esettanulmányokra, kockázatkezelési és tárgyalástechnikai modulokra, valamint az értékesítési kompetenciák fejlesztésére.

„Biztosítóként versenyképességünk megőrzése, a fiatalok bevonzása, a tanácsadási színvonal minőségének folyamatos javítása ugyanolyan feladatunk, mint ügyfeleink mellett állni egy élethosszon át. Partnerségünkkel olyan képzést támogatunk, amelynek révén a hallgatók karrierépítés szempontjából az egyik legjobb szakmához jutnak. A biztosítás, az öngondoskodás iránti igény sosem volt aktuálisabb és érdekesebb: nem csupán a biztosítás típusait, de a szabályozói környezet és a működési feltételek mellett olyan gyakorlati alapokat is egyetemi szinten tanulhatnak, mint a kockázatkezelés módszerei, az éghajlatváltozással kapcsolatos környezeti kockázatok, valamint a környezeti fenntarthatósági szempontok érvényesítése. Ezekkel az izgalmas, modern ismeretekkel a kezükben a fiatalok magabiztosan alakíthatják a biztosítás jövőjét” – fogalmazott Bacsó Gergely, az Allianz Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója.

„Ez a megállapodás is azt bizonyítja, hogy a magyar biztosítási piac szereplői egyre inkább egységesen gondolkodnak a jövő építéséről. Csak együtt, szakmai összefogással tudjuk elérni, hogy a biztosítási kultúra a legmagasabb szintre emelkedjen hazánkban, és vonzó pályát kínáljunk a fiatal generációk számára. Bízom benne, hogy az Allianz Hungária csatlakozása további piaci szereplőket is inspirál majd, hogy részesei legyenek ennek a példaértékű kezdeményezésnek, hiszen csak közös erőfeszítéssel tudjuk a biztosítási kultúrát a lehető legmagasabb szintre emelni, és hozzájárulni ahhoz, hogy egyre több fiatal válassza hivatásának ezt a szakmát Magyarországon” – emelte ki Keszthelyi Erik, a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetségének elnöke.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo