Új típusú repülőgép-üzemanyag érkezik

Az Air France-KLM Csoport 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható forrásból származó üzemanyaggal (SAF) elégíti ki, ennek elérése érdekében két kötelező érvényű szerződést írta alá a Neste és DG Fuels vállalatokkal, amelyek 1,6 millió tonna üzemanyagot szállítanak a légitársasági csoportnak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szerződésbe foglalt első szállítmány várhatóan 2023-ban érkezik meg, ezzel az Air France-KLM Csoport újabb fontos lépést tesz a légiközlekedés fenntarthatóságának elérése érdekében.

A környezetvédelmi szempontok meghatározóak (Fotó: klm.blog.com)
A környezetvédelmi szempontok meghatározóak (Fotó: klm.blog.com)

Ez az első lépés abban a hosszú folyamatban, amelynek eredményeként a Csoport légitársaságai 10 százalékban fenntartható kerozint használnak fel a járatok teljesítéséhez. A szerződés által lekötött 1,6 millió tonna üzemanyagot 2036-ig szállítják le és ennek segítségével teljes életciklusra vetítve 4,6 millió tonna szén-dioxid kibocsátása kerülhető el a hagyományos kerozinhoz viszonyítva.

A finn Neste 2023 és 2030 között 1 millió, az amerikai DG Fuels 2027 és 2036 között további 600 ezer tonna alternatív üzemanyagot szállít le. Ez a mennyiség 3 százalékot tesz ki, a további 7 százalék beszerzéséről jelenleg is tárgyalásokat folytat az Air France-KLM Csoport, amely ezzel is tovább diverzifikálja a beszerzési forrásait.

Az Air France-KLM Csoport másik fontos célkitűzése, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30 százalékkal csökkenti az egy utaskilométerre vetített szén-dioxid-kibocsátást, ennek része a fenntartható kerozin használata is.

Ezzel a kötelező érvényű vásárlással az Air France-KLM Csoport a fenntartható kerozin gyártási kapacitásainak kiépülését is támogatja, ez az ipar ugyanis még világszinten gyerekcipőben jár. 2021-ben a teljes SAF-gyártás a kerozinfogyasztás 0,01 százalékát tette ki, emiatt ára 3-4-szerese a hagyományos kerozinénak. A felhasználás és igényszint emelésével azonban ezek a folyamatok optimalizálhatók.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo