Új típusú repülőgép-üzemanyag érkezik

Az Air France-KLM Csoport 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható forrásból származó üzemanyaggal (SAF) elégíti ki, ennek elérése érdekében két kötelező érvényű szerződést írta alá a Neste és DG Fuels vállalatokkal, amelyek 1,6 millió tonna üzemanyagot szállítanak a légitársasági csoportnak.

A szerződésbe foglalt első szállítmány várhatóan 2023-ban érkezik meg, ezzel az Air France-KLM Csoport újabb fontos lépést tesz a légiközlekedés fenntarthatóságának elérése érdekében.

A környezetvédelmi szempontok meghatározóak (Fotó: klm.blog.com)
A környezetvédelmi szempontok meghatározóak (Fotó: klm.blog.com)

Ez az első lépés abban a hosszú folyamatban, amelynek eredményeként a Csoport légitársaságai 10 százalékban fenntartható kerozint használnak fel a járatok teljesítéséhez. A szerződés által lekötött 1,6 millió tonna üzemanyagot 2036-ig szállítják le és ennek segítségével teljes életciklusra vetítve 4,6 millió tonna szén-dioxid kibocsátása kerülhető el a hagyományos kerozinhoz viszonyítva.

A finn Neste 2023 és 2030 között 1 millió, az amerikai DG Fuels 2027 és 2036 között további 600 ezer tonna alternatív üzemanyagot szállít le. Ez a mennyiség 3 százalékot tesz ki, a további 7 százalék beszerzéséről jelenleg is tárgyalásokat folytat az Air France-KLM Csoport, amely ezzel is tovább diverzifikálja a beszerzési forrásait.

Az Air France-KLM Csoport másik fontos célkitűzése, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30 százalékkal csökkenti az egy utaskilométerre vetített szén-dioxid-kibocsátást, ennek része a fenntartható kerozin használata is.

Ezzel a kötelező érvényű vásárlással az Air France-KLM Csoport a fenntartható kerozin gyártási kapacitásainak kiépülését is támogatja, ez az ipar ugyanis még világszinten gyerekcipőben jár. 2021-ben a teljes SAF-gyártás a kerozinfogyasztás 0,01 százalékát tette ki, emiatt ára 3-4-szerese a hagyományos kerozinénak. A felhasználás és igényszint emelésével azonban ezek a folyamatok optimalizálhatók.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo