Új típusú repülőgép-üzemanyag érkezik

Az Air France-KLM Csoport 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható forrásból származó üzemanyaggal (SAF) elégíti ki, ennek elérése érdekében két kötelező érvényű szerződést írta alá a Neste és DG Fuels vállalatokkal, amelyek 1,6 millió tonna üzemanyagot szállítanak a légitársasági csoportnak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A szerződésbe foglalt első szállítmány várhatóan 2023-ban érkezik meg, ezzel az Air France-KLM Csoport újabb fontos lépést tesz a légiközlekedés fenntarthatóságának elérése érdekében.

A környezetvédelmi szempontok meghatározóak (Fotó: klm.blog.com)
A környezetvédelmi szempontok meghatározóak (Fotó: klm.blog.com)

Ez az első lépés abban a hosszú folyamatban, amelynek eredményeként a Csoport légitársaságai 10 százalékban fenntartható kerozint használnak fel a járatok teljesítéséhez. A szerződés által lekötött 1,6 millió tonna üzemanyagot 2036-ig szállítják le és ennek segítségével teljes életciklusra vetítve 4,6 millió tonna szén-dioxid kibocsátása kerülhető el a hagyományos kerozinhoz viszonyítva.

A finn Neste 2023 és 2030 között 1 millió, az amerikai DG Fuels 2027 és 2036 között további 600 ezer tonna alternatív üzemanyagot szállít le. Ez a mennyiség 3 százalékot tesz ki, a további 7 százalék beszerzéséről jelenleg is tárgyalásokat folytat az Air France-KLM Csoport, amely ezzel is tovább diverzifikálja a beszerzési forrásait.

Az Air France-KLM Csoport másik fontos célkitűzése, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30 százalékkal csökkenti az egy utaskilométerre vetített szén-dioxid-kibocsátást, ennek része a fenntartható kerozin használata is.

Ezzel a kötelező érvényű vásárlással az Air France-KLM Csoport a fenntartható kerozin gyártási kapacitásainak kiépülését is támogatja, ez az ipar ugyanis még világszinten gyerekcipőben jár. 2021-ben a teljes SAF-gyártás a kerozinfogyasztás 0,01 százalékát tette ki, emiatt ára 3-4-szerese a hagyományos kerozinénak. A felhasználás és igényszint emelésével azonban ezek a folyamatok optimalizálhatók.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo