A cél a takarékosság, hogy fedezni tudják az elektromos kocsik gyártására való átállás óriási költségeit. A személyautó-ágazatban a következő öt évben 5.000 – 7.000 munkahelyet szüntetnek meg, a rutin-feladatok automatizálásával. A tervet úgy valósítják meg, hogy a nyugdíjba vonulók helyét nem töltik be.

A VW a leépítésektől azt várja, hogy 2023-tól milliárdos nagyságrendben tudják növelni a nyereségességet.
A konszern vezetése még 2016-ban kötött megállapodást a munkavállalók érdekképviseletével a nagyszabású takarékossági programról, amely 2020 végéig fut. A tervek szerint még további 30.000 munkahelyet szüntetnek meg, nagy többségüket, 23,000-et Németországban.
Bejött az átszervezés, újra nyereséges az Opel
1999 óta először lett nyereséges az Opel, amelyet 2017 közepén vett át az amerikai General Motorstól a Peugeot és a Citroën kocsikat gyártó PSA konszern. A termelés átszervezésével és az állomány leépítésével az Opel az elmúlt évben 18,3 Mrd. eurós forgalomnál 860 millió eurós nyereséggel zárt.
(Forrás: Die Welt)