Tisztességtelen reklámokat büntetett a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két eljárásában is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg kiskorúaknak szóló tájékoztatások miatt, ezért két vállalkozásra összesen 2 millió forint bírságot szabott ki.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A GVH kedden azt közölte az MTI-vel, hogy az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. által forgalmazott "Nappy" játékkutyákat és a "Filly" királyi családot a vállalkozás reklámfilmekkel, plakátokkal és a honlapján megjelenő hirdetésekkel népszerűsítette. A reklámokban megjelentő üzenetek a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat, hiszen a gyűjteményük csak akkor lehetett teljes, ha annak összes darabját megvásárolták.

Mivel a termékeket nem átlátszó csomagolásban árulták, a fogyasztók nem tudhatták, hogy a termékek közül pontosan melyiket vásárolják meg. Így előfordulhatott az is, hogy a gyűjtemény egy darabját több alkalommal is megvásárolták. A vizsgált reklámok elsősorban a 10 év alatti korosztályt célozták, amelynek tagjai életkorukból fakadóan különösen kiszolgáltatottak, mivel rájuk erőteljesebb hatást képes gyakorolni a reklámban szereplő felhívás - írta a versenyhivatal. (2012 januárjától a bírságok tételeinek jelentős emelkedésére is számíthatnak a vállalatok.)

A közlemény szerint az Egmont-Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. a "20 éves az Egmont kiadó" nyereményjátéka kapcsán olyan üzeneteket fogalmazott meg az általa kiadott magazinokban, kirakati plakátokon és a honlapján, amelyekben kiskorúakat közvetlenül szólított fel a magazinok megvásárlására. A vállalkozás a játék népszerűsítése során az Egmont magazinokon megjelenő matricák gyűjtésére szólította fel a gyerekeket, amelyekért cserébe a negyedévente megrendezett sorsolásokon vásárlási utalványokat, könyvcsomagot, magazin előfizetést lehetett nyerni, valamint az összes beküldő között év végén egymillió forintot sorsoltak ki.

A GVH megállapította, hogy mindkét vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor termékeit, illetve nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo