Tartós bérlettel spórolnak a magyarok

Háromszorosára emelkedett a tartós bérlet iránti érdeklődés a Sixt Magyarország első negyedéves adatai szerint. A vállalatnál rögzített ajánlatkérések többsége kis- és középvállalkozásoktól érkezett, akik a válság során így próbálják megőrizni versenyképességüket.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Sixt Magyarország adatai szerint 2009 első negyedévében közel háromszorosára nőtt a tartós bérlettel kapcsolatos ajánlatkérések száma az előző év azonos időszakához képest. A létrejött megállapodások száma - a még alá nem írt megrendeléseket nem számítva - 23,5 százalékkal emelkedett. Mindez azt mutatja, hogy folytatódik a tendencia, amit a Sixt már az előző év végén is tapasztalt: a válság miatt egyre kedvezőbb alternatíva a tartós bérlet.

A Sixt szolgáltatása iránti nagyobb érdeklődés oka valószínűleg az, hogy a tartós bérlet keretében a vállalatok nagyobb összeg lekötése nélkül, előre kalkulálható és ellenőrzés alatt tartható havidíjért juthatnak kiváló minőségű autókhoz. A pénzügyi előnyökkel függhet össze, hogy a tartós bérlettel kapcsolatban az elmúlt hónapok során főként a kis- és középvállalkozások érdeklődtek. „Ezek a vállalkozások azok, amelyeknek különösen át kell gondolniuk a kiadásaikat válság idején. Az utóbbi időben viszont nem csak a gépkocsik árai, de a befizetendő önerő összege is emelkedett, így komoly tőkeelvonás nélkül nem lehet autóhoz jutni. Ezért egyre többen választják a költséghatékonysága miatt a tartós bérletet" - mondta Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője.

Magas szintű szolgáltatás az alapcsomagban is

A tartós bérlet irányába elmozduló vállalatok méretéből és lehetőségeiből következik, hogy a legtöbb ajánlatkérés tíz gépkocsinál kevesebbre vonatkozott. Az igényelt autók többnyire a közép, illetve a felső-közép kategóriába tartoztak, és a vállalatok a tartós bérlet konstrukciók közül jellemzően az alapcsomagot választották. A Sixt tapasztalatai szerint az alapcsomagban is megtalálható szolgáltatások közül az ügyfeleknek főként a szervizlátogatások és a gumicserék megszervezése, az állandó rendelkezésre állás, valamint a dedikált kapcsolattartó fontos.

A Sixt a tartós bérlet konstrukcióban foglalt szolgáltatásokon túl hagyományos, rövid távra szóló autókölcsönző tevékenységének köszönhetően számos kiegészítő megoldást is kínál ügyfeleinek. Ilyen például a csereautó szolgáltatás, vagy a Sixt Expressz kártya, amely egyedi kedvezményeket biztosít tulajdonosának, ha rövid távra kölcsönöz autót a világ több mint 90 országában jelenlévő hálózatnál. A Sixt emellett a válság negatív hatásainak csökkentésére partnereivel kidolgozott egy kedvezményrendszert, melynek keretében a vele szerződött vállalatok alkalmazottai is rendkívül kedvező áron bérelhetnek autót.

 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo