Az UFS Group és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) IX-es, Banki, biztosítási és általános pénzügyi szolgáltatás Osztálya által indított VIP célja, hogy egy helyen nyújtson független válaszokat azokra a kérdésekre, amelyek egy vállalkozás indítása és működtetése során felmerülnek, továbbá informálják a vállalkozókat azokról a pénzügyi lehetőségekről, amelyekkel sikeresebbé tehetik vállalkozásuk működését.
Így az érdeklődők információkat és gyakorlati segítséget kaphatnak számlanyitásról, vállalkozásvezetésről, pályázati lehetőségekről és vállalkozói hitellehetőségekről. Emellett a vállalatvezetők tájékozódhatnak adóoptimalizálási és cafeteria lehetőségekről, tőke és hozamgarantált befektetésektől és arról is, hogy milyen lehetőségek adódnak egy vállalkozás számára, ha energetikai korszerűsítésben gondolkozik. (Hódmezővásárhelyen is megnyitották a helyi Széchenyi Programirodát.)
A kezdeményezést a BKIK IX-es, Banki, biztosítási és általános pénzügyi szolgáltatás osztálya azáltal támogatja, hogy szakemberei személyesen adnak tájékoztatást a Vállalkozói Információs Ponton az BKIK szolgáltatásairól.
Ezek közé tartozik többek között a Széchenyi Kártya ügyintézés, Békéltető Testület, Vállalkozói érdekképviselet, szakképzések szervezése, a különböző ágazatoknak tartott szakmai konferenciák szervezése, partnerközvetítés a vállalkozók között, mediátor szolgáltatás és az építőipari tevékenység kötelező regisztrációja. Az iroda tanácsadói sok kérdésre számítanak az elfogadás alatt álló, kötelező kamarai regisztrációval kapcsolatban is.
Magyarországon a vállalkozások nehéz helyzetben vannak abból a szempontból, hogy nehéz összegyűjteniük az elindításhoz és a sikeres működéshez szükséges információkat. Ebben nyújt segítséget a VIP. Terveink között szerepel, hogy amennyiben a kezdeményezés pozitív fogadtásra talál, a vidéki nagyvárosokban is elindítjuk a vállalkozó információs szolgáltatást, hiszen a vidéki vállalkozók még nehezebben jutnak hozzá ezekhez az információkhoz. – monda el Lányi András, az UFS Group igazgatóságának elnöke. (Megalakult a Budapest Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elektronikus adat- és dokumentumkezelési szakmai osztálya a gazdasági szolgáltatási tagozaton belül.)
A közösen működtetett iroda célja, hogy egy helyen kínálja a tanácsadó cég és az iparkamara szakmai ismereteit, szolgáltatásit, ezzel elősegítve, hogy a vállalkozók egy időben és egy helyen kapjanak teljes körű tájékoztatást és ügyintézést. – tette hozzá Balázs Iván, a BKIK IX-es Osztályának elnöke.