Szinte mindenkinek olcsóbb lesz a kötelező

Tíz autósból kilenc talál magának olcsóbb biztosítást az idei kampányban. A legtöbben a bevezetésre kerülő adónál is többet takaríthatnak meg. Főkén azok, akik felelősen gondolkodnak az autózásról, és egy kis szerencséjük is van.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az első becslések alapján a várt 5 százalék helyett akár ötödével is csökkenhettek a jövő évi kgfb díjak, ami a baleseti adóból remélt költségvetési bevételeket is veszélybe sodorja a Napi Gazdaság szerdai számában közölt cikk szerint. Az első tarifálások nyomán a jövő évi átlagdíj az idei 17,1 ezerről 14,3 ezer forintra zuhant a biztositas.hu adatai szerint, a baleseti adó tervezett 30 százalékos mértékével így bizonyosan 20 milliárd forint alatt maradna az ebből származó bevétel, miközben a kormány hivatalosan 30 milliárddal számolt. (Pedig korábban mindenki a díjak növekedésére számított.)

Akár 25 százalékkal kevesebb 

Ugyanazt az autóst alapul véve, a tavalyi időszakban a számára elérhető legalacsonyabb és az idei kampányban megkapható legolcsóbb ajánlata között átlagosan 5 és 25 százalék között mozog a nettó díjakban mért csökkenés - ezt állapították meg a PBA.hu szakértői. „Fontos figyelembe venni, hogy mivel az autósok nem mindig a legolcsóbb ajánlatot választották, hanem gyakorta a másodikat, harmadikat - vagy azt, amelyiknek a neve ismerős vagy szimpatikus volt a legolcsóbbak között - ezért a gyakorlatban nagyobb kedvezmény is elérhető." - mondja Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője. „A feltételezett 30 százalékos baleseti adó tehát jó eséllyel megspórolható." Ugyanakkor a PBA elemzése szerint egy korábban okozott baleset akár dupla akkora díjat is jelenthet. Mivel az autósok által most kiválasztásra kerülő - várhatóan mélypontjukat elérő - kötelező biztosítási díjaknál a jövőben már nem fognak tudni lényegesen olcsóbbat ajánlani a biztosítók, és az adó is idéntől rakódik a díjakra, az autósok hosszú időre annál a biztosítónál köthetnek ki, amelyet most választanak maguknak. Jól meg kell tehát fontolniuk a gépjármű tulajdonosoknak, melyik biztosítót választják novemberben.

A biztosítók közül a választási listák élén a K&H, a Wabard és az Uniqa áll, de kedvező pozícióban van még az Allianz, a Posta és a KÖBE is. A többi biztosítótársaságnak várhatóan jelentős állománycsökkenéssel kell számolnia a biztositas.hu szerint. A biztosítót váltó autósok adóval növelt átlagos megtakarítása majdnem 10 ezer forint  volt azok között, akik a kapmány első napján az interneten kiszámolták, mennyit spórolnának a váltással. Az autósok a megtakarításuk egy részéért azonnal kiegészítő biztosításokat választottak. A biztosítók által kínált kiegészítőket (CASCO, autó assistance, kátyúkár termékeket) a váltók 10 százaléka választotta, de közülük is kiemelkedik az autósok negyede által választott - idén újdonságnak számító - gyorshajtás esetére szóló biztosítás. A kedvezmények között idén egyértelműen a legnépszerűbb elem lesz, az Internetes vagy más néven E-GFB kedvezmény. Ezt a 15 biztosító közül 9 alkalmazza, mértéke pedig egyéb kedvezményekkel együtt akár az alapdíjak 50 százalékát is elérheti. Az ilyen kedvezményekre azok lesznek jogosultak, akik vállalják, hogy - az idén várhatóan a 15 ezer forint átlagos díjra mérséklődő - kötelező biztosításuk díját, éves díjfizetési gyakoriság mellett átutalással vagy bankkártyás fizetéssel teljesítik.

Kiegészítő szolgáltatások

A biztosítók versenyéről a PBA szakértői szerint elmondható, hogy elsősorban a kisebb, feltörekvő társaságok mennek bele az árversenybe, a nagyobbak közül néhányan pedig védik egy-egy részterületen elért  korábbi előnyüket. Azoknak a biztosítótársaságoknak pedig, akik korábbi években jól teljesítettek az ügyfélszerzésben, most módjukban áll a minőségi, magasabb státuszú ügyfélkör, és az értékesebb gépjárművek tulajdonosai felé erősíteni. Ezek a társaságok élvezik leginkább előnyét annak, hogy széles termékpalettájukról kedvezményesen kínálnak további termékeket is arra nyitott, igényes, fizetőképes ügyfélkörnek. „Ami a szupermarketeknek az akciós csoki-Mikulás, az a biztosítóknak a kötelezőbiztosítás; nem a terméken elért nyereség a lényeg, hanem hogy emiatt odamenjen az ügyfél" - állítja Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője. „Bebizonyosodott, hogy a biztosítók árképzését nem a megtérülés oldaláról kell megközelíteni." Ezt a tendenciát támasztja alá az is, hogy a kedvezmények körében megjelentek a facebook-os kedvezmények, vagy a lakáshitelhez kötődő kedvezmények is. Ezek az ügyfelek a későbbiek folyamán jó eséllyel nyerhetők majd meg további termékeknek is, ehhez érdemes egy olcsó KGFB-vel megbízható, termékeny adatbázist építeni.

Tovább csökken a torta
 
A biztosítók jelenlegi, 98 milliárd forintos összesített kötelező biztosítási díjbevételét az idei kampány tovább csökkenti. A 2012-re várhatóan 90 milliárd forint alá csökkenő kötelező piac ezzel már minden szereplő szerint eléri mélypontját. A körülbelül 90 milliárdos jövő évi díjra rakodó adó mintegy 27 milliárd forint körül alakul majd, ami hajszálra megegyezik majd a kormány által néhány hónappal ezelőtt kommunikált Baleseti Adócéllal. Az egyes autósokra így az adóból, átlagosan 6.500 forint jut, vagyis a biztosítók éles versenyének köszönhetően azok az autósok, akik biztosítót váltanak az elkövetkezendő hetekben, az adó ellenére tovább csökkenthetik díjaikat.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo