Sokszorására nőhet az országba érkező kínai konténerforgalom

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint már rövidtávon a jelenlegi sokszorosára nőhet a vasúton, két irányból az országba érkező kínai konténerforgalom, amelynek egyre nagyobb része léphet Magyarországon keresztül az Európai Unió területére.

Megállapodást írt alá a kínai Xi’an (Hszian) Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, valamint a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), a Mahart Container Center Kft., a CECZ csoporthoz tartozó GHIBLI Szállítmányozási Kft. és a Záhony-Port Zrt. a kínai-magyar logisztikai együttműködés fejlesztésére. A megállapodással a felek a logisztikai csereforgalom volumenének növelését kívánják elősegíteni. Az MLSZKSZ szerint a megállapodás eredményeként, már rövidtávon a jelenlegi sokszorosára nőhet a vasúton, két irányból az országba érkező kínai konténerforgalom, amelynek egyre nagyobb része léphet Magyarországon keresztül az Európai Unió területére.

Kép: MLSZKSZ

A logisztikai együttműködési megállapodásokat kínai részről a Pekingtől mintegy 900 kilométerre, délnyugatra fekvő, nyolcmilliós Xi’an (Hszian) városában található Xi’an (Hszian) Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, magyar oldalról pedig az MLSZKSZ, a GHIBLI Szállítmányozási Kft., a MAHART Container Center Kft. és a Záhony-Port Zrt. írta alá.

A megállapodás keretében – amelynek célja a két ország közötti logisztikai forgalom volumenének növelése és a szakmai kooperáció elősegítése – kínai befektető cég és a magyar felek gyakorlati lépésekkel igyekeznek segítséget nyújtani egymásnak a logisztikai együttműködés fejlesztésére, valamint létrehoznak egy üzleti információmegosztási mechanizmust és népszerűsítik egymást a hivatalos kommunikációban. Az aláírók abban is megállapodtak, hogy segítik az üzleti utak, a delegációk rendszeres látogatásainak szervezését, amelyek során logisztikai promóciós eseményeket tartanak egymásnak, a területben rejlő lehetőségek jobb kiaknázása érdekében.

Az MLSZKSZ augusztusban számolt be arról, hogy három magyar cég közreműködésével elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – addigra közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A Szövetség szerint reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo