Az átlagosnál nehezebb ma Magyarországon megtalálni az igazit – ez derül ki a HVG HR Center által készített felmérésből. A HR-szakemberek válaszai szerint a legnagyobb gond a jelöltek képzettségével van (7,3 pont). A toborzási nehézségek sorában ezt követi az erős munkaerő-piaci verseny (6,3 pont), majd a jelöltek motiváltságának hiánya (6 pont). (A szakemberhiány hazánkban már-már az ország versenyképességét sodorja veszélybe.)
A válaszadók szerint az internet jelentősége óriási: az állásportálokat tartják a leghatékonyabbaknak a különböző toborzási csatornák közül (7,4 pont). Mögöttük csak kevéssel maradnak le a belső adatbázisok és ajánlások (6,8 pont), illetve a fejvadászcégek és munkaerő-közvetítők (6,4 pont). A középmezőnyben kapott helyet a világ legnagyobb állásportálja, a LinkedIn (4,6 pont), illetve az átlagosan több mint napi 800 millió aktív felhasználót felmutatni képes Facebook (4,2 pont).
Egyelőre kevésbé fontosak a különféle blogok, illetve a legnagyobb kereső, a Google. Különösen magas érték (8,5 pont) született az elektrotechnikai/elektronikai szektort illetően. (Itt olvashatja tippjeinket, hogyan teheti vonzóbbá a munkavállalók számára vállalkozását!)
Furcsa, hogy az eredmények fényében a magyar vállalatok jelentős része nem, vagy csak esetlegesen foglalkozik munkáltatói márkája kiépítésével. Mint azt korábban közöltük, sok cég még el sem gondolkodott azon, hogy építsen-e egyáltalán munkáltatói márkát, és akik elkezdték, azok nagy része is csak a nagy szavaknál tart. Pedig nem afféle úri huncutságról van szó, nagyon is megéri foglalkozni a témával. A munkavállalók megtartása kulcskérdés most, amikor már a versenyképességet is veszélybe sodorja a szakemberhiány, a munkavállalók több mint felének fontos, hogy mások mit gondolnak a munkaadójáról.