Robbanás a kártyás piacon

Egyre népszerűbb a bankkártyás fizetés, a lakossági bankkártyás tranzakciók száma az idén 33 százalékkal nőtt éves szinten, a kártyás forgalom pedig 34 százalékkal, 150 milliárd forint fölé emelkedett a K&H adatai szerint. A pénzintézet szerint a következő időszakban folytatódik a bankkártyás és elektronikus fizetések térnyerése, amely az új elektronikus megoldásoknak is köszönhető.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tarolnak a bankkártyák: a K&H lakossági ügyfelei körében látványosan nőtt a kártyás fizetések száma és az ehhez kapcsolódó forgalom. Az idei év első öt hónapjában a K&H lakossági ügyfelei 21,7 millió tranzakciót hajtottak végre, ez a múlt év azonos időszakához képest 33 százalékos növekedést jelent. A kártyás forgalom az említett időszakban meghaladta a 150 milliárd forintot, ez pedig 34 százalékos emelkedést jelent éves szinten. Még látványosabb a növekedés kétéves távlatban: 2015 első öt hónapjához képest a lakossági kártyás tranzakciók száma 75 százalékkal, a forgalom pedig 84 százalékkal emelkedett.

Kép:Pixabay

Rajna Gábor, a K&H lakossági értékesítés igazgatója közölte: „A készpénzmentes megoldások, ezen belül a bankkártyás és különböző elektronikus fizetési megoldások népszerűsége világszerte és Magyarországon is dinamikusan nő. Az egy bankkártyás vásárlási tranzakcióra jutó átlagos költés 6931 forint volt az idén, ez éves szinten minimális emelkedést jelent, de a 2015-ös szinthez képest 5 százalékos növekedésnek felel meg”.

A szakember hozzátette: évekkel ezelőtt még jellemző volt, hogy fizetésnapon ügyfeleink elsétáltak ATM-jeinkhez és fizetésük nagy részét

Az egyetemisták között már terjed a mobiltárca
Négy diákból egy biztosan használna mobiltárcát, egyötödüknek pedig már van is ebben tapasztalata – derült ki a Mastercard legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint az egyetemisták 29%-a vásárol rendszeresen online, míg mobilon keresztül ez az arány 20%.
készpénzben felvették, majd elsétáltak a postahivatalba és a frissen felvett készpénzzel fizették be sárgacsekkjeiket. Ma már fordulni látjuk a trendet, egyre több olyan ügyfelünk van, aki ma már bátran és tudatosan használja a bankkártyáját. Ráadásul a kormány további összeggel támogatja a POS-terminálok telepítését, aminek köszönhetően egyre több helyen válik elérhetővé a kártyás fizetés.

A K&H előrejelzése szerint a következő években is növekedhet a bankkártyás tranzakciók száma és az azokhoz kötődő forgalom, miközben a készpénzes ügyletek száma várhatóan csökkenni fog. Rajna Gábor utalt arra, hogy a készpénzmentes bankolás térnyerése miatt a K&H 2017-ig összesen 6 milliárdot költ digitális megoldások fejlesztésére.

 

 

 

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo