Robbanás a kártyás piacon

Egyre népszerűbb a bankkártyás fizetés, a lakossági bankkártyás tranzakciók száma az idén 33 százalékkal nőtt éves szinten, a kártyás forgalom pedig 34 százalékkal, 150 milliárd forint fölé emelkedett a K&H adatai szerint. A pénzintézet szerint a következő időszakban folytatódik a bankkártyás és elektronikus fizetések térnyerése, amely az új elektronikus megoldásoknak is köszönhető.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tarolnak a bankkártyák: a K&H lakossági ügyfelei körében látványosan nőtt a kártyás fizetések száma és az ehhez kapcsolódó forgalom. Az idei év első öt hónapjában a K&H lakossági ügyfelei 21,7 millió tranzakciót hajtottak végre, ez a múlt év azonos időszakához képest 33 százalékos növekedést jelent. A kártyás forgalom az említett időszakban meghaladta a 150 milliárd forintot, ez pedig 34 százalékos emelkedést jelent éves szinten. Még látványosabb a növekedés kétéves távlatban: 2015 első öt hónapjához képest a lakossági kártyás tranzakciók száma 75 százalékkal, a forgalom pedig 84 százalékkal emelkedett.

Kép:Pixabay

Rajna Gábor, a K&H lakossági értékesítés igazgatója közölte: „A készpénzmentes megoldások, ezen belül a bankkártyás és különböző elektronikus fizetési megoldások népszerűsége világszerte és Magyarországon is dinamikusan nő. Az egy bankkártyás vásárlási tranzakcióra jutó átlagos költés 6931 forint volt az idén, ez éves szinten minimális emelkedést jelent, de a 2015-ös szinthez képest 5 százalékos növekedésnek felel meg”.

A szakember hozzátette: évekkel ezelőtt még jellemző volt, hogy fizetésnapon ügyfeleink elsétáltak ATM-jeinkhez és fizetésük nagy részét

Az egyetemisták között már terjed a mobiltárca
Négy diákból egy biztosan használna mobiltárcát, egyötödüknek pedig már van is ebben tapasztalata – derült ki a Mastercard legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint az egyetemisták 29%-a vásárol rendszeresen online, míg mobilon keresztül ez az arány 20%.
készpénzben felvették, majd elsétáltak a postahivatalba és a frissen felvett készpénzzel fizették be sárgacsekkjeiket. Ma már fordulni látjuk a trendet, egyre több olyan ügyfelünk van, aki ma már bátran és tudatosan használja a bankkártyáját. Ráadásul a kormány további összeggel támogatja a POS-terminálok telepítését, aminek köszönhetően egyre több helyen válik elérhetővé a kártyás fizetés.

A K&H előrejelzése szerint a következő években is növekedhet a bankkártyás tranzakciók száma és az azokhoz kötődő forgalom, miközben a készpénzes ügyletek száma várhatóan csökkenni fog. Rajna Gábor utalt arra, hogy a készpénzmentes bankolás térnyerése miatt a K&H 2017-ig összesen 6 milliárdot költ digitális megoldások fejlesztésére.

 

 

 

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo